Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc
4.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud nějaké auto platí za nejrychlejší a nejvýkonnější BMW dneška i celé historie, je to slušná devíza. Znamená ale něco v klání s Porsche Panamera Turbo?
Pokud přijde řeč na dynamiku, nemá BMW M760Li xDrive v rámci mnichovské automobilky konkurenci, tedy alespoň do chvíle, než jej bude možné reálně srovnat s novou M5. Nedávno jsme vám ukázali, jak snadno si poradí i s M3 Competition, která dříve porazila ve sprintu všechna ostatní BMW M.
Je to skutečně pozoruhodně rychlý stroj, za což vděčí hlavně motoru 6,6 V12 s výkonem až 610 koní. S dvanáctiválcovým twin-turbem je spojen osmistupňový automat a pohon všech kol, takže zrychlení na stovku se tak odehraje za 3,7 sekundy, maximálka pak může po volbě paketu M Driver's Package vzrůst až na 305 km/h.
To je vážně hodně, ale znamená to něco ve srovnání s limuzínou - dobře, liftbackem - ještě prestižnější značky? Přesouváme se do Zuffenhausenu k Porsche, kde vyrábí Panameru Turbo. Ta se zdá být slabým soupeřem, ve vínku má „jen“ osmiválec, který na všechna čtyři kola přeposílá 550 koní. Nižší výkon než u BMW je ovšem spojen s nižší hmotností, načež Porsche nakonec zvládá stovku o desetinu rychleji, zatímco v rámci maximálky pokoří metu o jeden kilometr vyšší.
Takové jsou alespoň technické parametry, jaký je ovšem rozdíl v reálu? Nebudeme vás zbytečně napínat, Porsche nechalo BMW potupně v prachu, přestože M760Li měla daleko lepší odpich z místa. Nicméně Panamera během chvíle převzala vůdčí roli a náskok budovala i ve stále rychlejším tempu. Zpoza volantu přitom nešlo o žádné drama.
M760Li tedy je nejrychlejší BMW, ale na Porsche Panamera zkrátka nemá. A to byla soupeřem verze Turbo, v Zuffenhausenu dělají ještě provedení Turbo S E-Hybrid, které produkuje až 680 koní... Zůstaneme-li ovšem u dnešních soupeřů, dodáme, že mnichovský vůz stojí 4 738 500 Kč, ten ze Zuffenhausenu pak 4 280 000 Kč. Lepší dynamiku tak dokonce dostanete levněji, i když řada 7 má i jiné klady, jak vám srovnání též ukáže...
Pohledem kamery nechalo Porsche BMW dalece za sebou, s ohledem na technické parametry až pozoruhodně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 5 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 8 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva