Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche uvažuje o magnetických tlumičích dveří, aby poslouchaly na slovo
13.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Praktičtější modely Porsche by se mohly dočkat systému, který ponechá dveře otevřené i ve svahu, mimo jiné. Navýší tím ale hmotnost.
Porsche Panamera sice již není žhavou novinkou posledních dní, nicméně i nadále má čím překvapovat. Jedním z působivých prvků, kterými je liftback ze Zuffenhausenu vybaven, jsou přitom i hydraulické dveřní vzpěry, které dokážou udržet otevřené dveře i na místech a v situacích, kdy to jindy není běžné. Koneckonců si vyzkoušejte, jak jste na tom s vašim vozem ve svahu. Či při silném větru. Nejspíše se pokaždé dočkáte zabouchnutí, po němž ale netoužíte. Nikterak u Porsche Panamera, zde jsou dveře vždy v tom stavu, v jakém je necháte.
Celá záležitost má ovšem svou stinnou stránku. Dveře jsou sice „poslušnější” než jiné, při zavírání to ale neplatí a musíte vyvinout větší než obvyklé úsilí, abyste je zavřeli. Šéf projektu německého pětidvířka Gernot Döllner ovšem přiznal, že automobilka si je tohoto problému vědoma a snaží se jej vyřešit. Jednou z možností by přitom mohl být elektricky ovládaný magnetický tlumič, jenž by se nastěhoval do každých dveří.
Nešlo by ovšem o tlumiče, které jsou již známé v rámci podvozků mnohých aut, kde jsou nabízeny pod názvy jako MagneRide nebo Magnetic Ride Control. V tomto ohledu je totiž užívána magnetická kapalina a elektromagnet, jenž upravují odpor tlumiče. To však u dveří není potřeba, v jejich případě totiž můžeme počítat pouze se dvěma polohami - se zavřenými nebo otevřenými dveřmi.
Součástí balení by se přitom nejspíše stal i hydraulický tlumič, který pro změnu zjemňuje dovírání dveří. Celý systém by tedy nastupování a vystupování posunul na novou komfortnější úroveň. Zároveň by ovšem o nějaké to kilo navýšil celkovou hmotnost, pročež se dá předpokládat, že Porsche v případě výroby touto technologií osadí jen Panameru, Cayenne a možná Macan.
Nic bližšího momentálně nemůžeme dodat, celý projekt je teprve v plenkách. Značka jej tedy odhalí nejdříve u příležitosti změn nového modelového roku, tedy někdy na podzim 2017. Dost možná však půjde až o novinku související s faceliftem, který čekáme koncem dekády.
Nové Porsche Panamera se už při premiéře mohlo pochlubit hydraulickými tlumiči dveří. Do budoucna by mohly být elektromagnetické, pro ještě větší uživatelský komfort
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 5 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 8 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva