Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche završilo nevídaný obrat, konečně ukázalo novou 911 GT3 s manuálem
27.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nestává se to a možná už se to nikdy znovu nestane. Návrat manuálního řazení do nabídky je dnes naprosto nevídaná věc, tak si ji pořádně užijme.
Je to jedna z událostí, která v posledních týdnech pořádně otřásá automobilovým světem. Porsche se rozhodlo udělat něco nevídaného, tak trochu obrátit běh dějin a do nabídky modelu 911 GT3 vrátit manuální řazení. V posledních letech jsme přitom byli svědky jen a pouze pravého opaku a sama GT3 toho byla důkazem - byla vždy „manuální”, jen manuální, kvůli ostře sledované úspoře hmotnosti. Najednou ale začala být jen „automatická”, prý kvůli rychlosti. Jenže zákazníky to nebralo u srdce tak, jak by mělo a část jich GT3 bez ručního řazení prostě odmítla.
Porsche se kupodivu rozhodlo vyslechnout jejich nářky a manuál s letošním faceliftem do nabídky vrátit. Tento krok přitom nereflektuje jen ochotu firmy neignorovat to nejcennější, co má, ale reflektuje i výraznou změnu uvažování celé firmy. Teď už se nehodlá hnát za co nejvyšší rychlostí za každou cenu, protože je pro většinu lidí stejně papírová a nedocenitelná hodnota. Hlavní roli má znovu hrát interakce řidiče a stroje a té ruční řazení přispívá více než co jiného.
Kvitujeme to, samozřejmě, jenže Porsche dosud neukázalo nic hmatatelného, faceliftovaná GT3 s manuálem (a můžeme ji říkat i „nová”, protože aktuální GT3 s ručním řazením dosud neexistovala) jako by nebyla. Neobjevila se ani v Ženevě, protože do sériové výroby vstoupí až před podzimem, to ale neznamená, že by takové auto nepoznalo světlo světa. Poznalo a dnes německá automobilka konečně ukázala jeho první předprodukční exemplář.
Níže si tak můžete prohlédnout znovuzrozenou 911 GT3 s manuálním řazením a je to velmi uspokojivý pohled. No řekněte, neláká vás teď o to více usednout za volant a ovládnout i změnu rychlostních stupňů? Nás ano a jak... Existence takového auta navíc rozjíždí nové kolo spekulací o tom, co má asi v útrobách úplně první dodaný kus, Porsche zjevně vůz bez automatu PDK umí vyrobit, jak by také ne. A pochopitelně, znovu to klade otázku, kolik zákazníků vlastně po „fofrklacku” sáhne. Sázku šéfa vývoje známe, vaši stále můžete přidat...
Porsche 911 GT3 s manuálním řazením je prostě krásná věc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 6 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 49 minutami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 2 hodinami - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 3 hodinami - Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva