Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche završilo nevídaný obrat, konečně ukázalo novou 911 GT3 s manuálem
27.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nestává se to a možná už se to nikdy znovu nestane. Návrat manuálního řazení do nabídky je dnes naprosto nevídaná věc, tak si ji pořádně užijme.
Je to jedna z událostí, která v posledních týdnech pořádně otřásá automobilovým světem. Porsche se rozhodlo udělat něco nevídaného, tak trochu obrátit běh dějin a do nabídky modelu 911 GT3 vrátit manuální řazení. V posledních letech jsme přitom byli svědky jen a pouze pravého opaku a sama GT3 toho byla důkazem - byla vždy „manuální”, jen manuální, kvůli ostře sledované úspoře hmotnosti. Najednou ale začala být jen „automatická”, prý kvůli rychlosti. Jenže zákazníky to nebralo u srdce tak, jak by mělo a část jich GT3 bez ručního řazení prostě odmítla.
Porsche se kupodivu rozhodlo vyslechnout jejich nářky a manuál s letošním faceliftem do nabídky vrátit. Tento krok přitom nereflektuje jen ochotu firmy neignorovat to nejcennější, co má, ale reflektuje i výraznou změnu uvažování celé firmy. Teď už se nehodlá hnát za co nejvyšší rychlostí za každou cenu, protože je pro většinu lidí stejně papírová a nedocenitelná hodnota. Hlavní roli má znovu hrát interakce řidiče a stroje a té ruční řazení přispívá více než co jiného.
Kvitujeme to, samozřejmě, jenže Porsche dosud neukázalo nic hmatatelného, faceliftovaná GT3 s manuálem (a můžeme ji říkat i „nová”, protože aktuální GT3 s ručním řazením dosud neexistovala) jako by nebyla. Neobjevila se ani v Ženevě, protože do sériové výroby vstoupí až před podzimem, to ale neznamená, že by takové auto nepoznalo světlo světa. Poznalo a dnes německá automobilka konečně ukázala jeho první předprodukční exemplář.
Níže si tak můžete prohlédnout znovuzrozenou 911 GT3 s manuálním řazením a je to velmi uspokojivý pohled. No řekněte, neláká vás teď o to více usednout za volant a ovládnout i změnu rychlostních stupňů? Nás ano a jak... Existence takového auta navíc rozjíždí nové kolo spekulací o tom, co má asi v útrobách úplně první dodaný kus, Porsche zjevně vůz bez automatu PDK umí vyrobit, jak by také ne. A pochopitelně, znovu to klade otázku, kolik zákazníků vlastně po „fofrklacku” sáhne. Sázku šéfa vývoje známe, vaši stále můžete přidat...
Porsche 911 GT3 s manuálním řazením je prostě krásná věc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva