Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Přetahovaná Tesly Model X s americkým dinosaurem má nečekaný výsledek
23.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Existují dvě disciplíny, ve kterých vozy americké Tesly obtížně hledají sobě rovného - Model S ve sprintu a Model X v přetahované. Přesto občas prohrají.
Optimus Prime je zpátky. Tedy nikoliv ten filmový, v tomto ohledu jsme naštěstí od dalšího znevažování talentu režiséra Michaela Baye ušetřeni. To jen norský nadšenec Bjørn Nyland, který je majitelem Tesly Model X a internet již nějaký ten pátek zásobuje kuriozitami ze života s tímto elektrickým crossoverem, pro něj vymyslel další úkol. Naposledy jsme byli svědky jeho výletu do terénu, jenž ovšem pro Model X nedopadl příliš slavně.
Jak je ovšem patrné z nového videa, všechny nutné opravy má již Optimus Prime za sebou, Nyland proto mohl zkusit vrátit k přetahované, tedy snaze odtáhnout jiné auto na laně, i když se tomu bude všemožně bránit. Ta v předchozím případě dopadla pro Model X vítězně, i když vyzvala na souboj obří Toyotu Land Cruiser. Tentokrát vyzvala zdánlivě snazšího soupeře, Hummer H2. Jenže i když se H2 zdá být odvarem klasického H1, není to žádný čajíček - H2 je jednak těžší (3 200 kg versus 2 600 kg), navíc měl v tomto případě k dispozici schopné obutí (pneumatiky Federal Couragia s hřeby, Tesla má stejně vybavené pneu od Nokianu). Model ovšem na svou stranu pořád staví zásadně vyšší výkon (670 koní versus 321 koní) a také schopnost jej přenést na povrch zemský s efektivitou, které se žádné auto se spalovacím motorem nemůže rovnat.
Při pohledu na technické parametry jsou tedy síly vyrovnány, ovšem již z logiky věci by každý tak trochu očekával, že Tesla bude mít po všech předchozích soubojích proti Hummeru navrch. Jenže v tomto případě jsou jí zjevně všechny chytré elektronické systémy málo platné a H2 během prvních dvou pokusů ukáže elektrickému crossoveru, zač je toho loket. Až poté je účinek kontroly trakce H2 snížen z úrovně dvě a Tesla se přece jen prosadí - Tesla vrátí Hummeru alespoň jeden úder a zvládne jej přetlačit.
Jak přitom sám Nyland přiznává, H2 mohl mít v danou chvíli při počátečním zápřahu kola na ledu, pročež zmeškal příležitost a následně mu již nic proti obřímu výkonu a točivému momentu Modelu X nepomohlo. To ale nic nemění na úspěchu Hummeru, který tento souboj za ideálních okolností jasně vyhrál a v celkové bilanci měl navrch v poměru 2:1.
Ovšem, fanoušci Tesly kvůli tomu asi pro Hummer H2 nevyrazí, stejně jako nelze čekat změnu smýšlení u příznivců ortodoxnějšího H2. Přesto je pozoruhodné vidět Teslu v takovém klání prohrát - je to podobně výjimečné, jako spatřit Model S jasně prohrát sprint...
Podobné přetlačování raději doma neorganizujte, mohlo by to ohrozit záruku, jakou Tesla poskytuje, varuje majitel tohoto Model X. On se toho ale nebál a přiblížil nám zajímavé klání
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva