Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Při testech se vzňal prototyp jednoho z pramála aut schopných pokořit 400 km/h
14.6.2019 | Petr Miler
Představeno bylo už loni, na předání prvním zákazníkům ale ještě čeká. A jak je nyní vidno, závěrečná fáze příprav nepostupuje tak úplně podle plánu.
Nejsou zase tak dávno časy, kdy se jako o bájných rychlostních metách silničních aut hovořilo o 300 km/h nebo 200 mph. Tu druhou jmenovanou překonalo jako první až Ferrari F40 koncem 80. let, za více jak 30 roků od té doby uplynuvších se ale změnilo mnohé. S rychlostí 300 km/h si dnes může pohrávat i lehce upravený ostrý kompakt typu Mercedes-AMG A45, meta 400 km/h byla dávno pokořena a nyní se jen čeká, kdo první zdolá hranice 500 km/h a 300 mph.
Navzdory tomuto stavu by bylo nesprávné myslet si, že čtyřstovkou dnes jede kde co. Opakovaně podobných rychlostí dosahují Bugatti, Koenigseggy a Hennessey, dál už skoro není o čem mluvit. Slov by tu bylo hodně, činů méně, a tak na každý vůz seriozně usilující o ježdění více jak 400 km/h musíme hledět s otevřenými ústy.
Jedním z takových je loni představený McLaren Speedtail, doslova Rychlý ocas, který vzhledem dostává svému jménu. Luxusní stíhačka na kolech se vyznačuje hlavně velmi specificky ztvárněnými zadními partiemi, které ji dovolují minimalizovat aerodynamický odpor a maximalizovat stabilitu ve vysokých rychlostech. K tomu je tu trojice sedadel, uvnitř, takže by mělo jít o extrémně rychlý a praktický automobil, jakým byl kdysi McLaren F1.
Mělo jít a může jít, ale zatím nejde. Navzdory loňské říjnové premiéře McLaren stále testuje předprodukční kusy a níže přiložené záběry jeden takový zachycují. Nečekejte ovšem ladnou akci svérázně elegantního stroje, ale spíše smutnou show plnou dýmu. Prototyp Speedtailu se při testech vzňal a jen rychlý zásah posádky se zasloužil o to, že z vozu zbylo více než jen hromada prachu. I tak bude nutně pocuchaný, na komentář McLarenu, co přesně vedlo k vzplanutí a jak na tom auto po požáru je, zatím čekáme.
Prototyp jednoho z nejrychlejších silničních aut všech dob vzplanul při testech. Přesná příčina zatím není známa
Zdroj: Hypercars Daily@Facebook
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před hodinou - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 2 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 4 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry