Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Přílišná moderna? Lexus se třemi motory a dvěma převodovkami zázraky nepředvádí
9.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kupé LC500h nemá jen dva motory, ale i čtyřstupňový automat a třístupňové CVT s „virtuálními“ stupni navíc. Zázraky na poli dynamiky to ale nepřináší.
Nový Lexus LC již dorazil na český trh, ryze benzinové provedení LC500 i hybridní variantu LC500h již můžete objednávat za ceny startující na sumě 2 790 000 Kč. Co za ně očekávat? U prvního modelu jde o atmosférický pětilitrový osmiválec, jehož 477 koní a 530 Nm točivého momentu přenáší na zadní kola desetistupňový automat. Zrychlení z klidu na stovku se přitom odehraje za 4,7 sekundy.
V případě hybridní verze LC500h není situace až tak jednoduchá. Kupé disponuje systémem Multi Stage Hybrid, za kterým se skrývá kombinace 3,5litrového šestiválce operujícího na bázi Atkinsonova cyklu a dvou elektromotorů. Atmosférická jednotka 8GR-FXS disponuje duálním variabilním časováním ventilů a napojena je na zcela unikátní převodovkou.
Předchozí tiskové zprávy zmiňovaly pouze přítomnost čtyřstupňového automatu, který měl dle Lexusu naplno využít výhod hybridního ústrojí a majitele zahrnout nejen dostatkem sil v celém pásmu otáček, ale rovněž bezešvým průběhem i bryskní akcelerací. Tedy atributy, jenž nejsou s převodovkami typu CVT zejména v rámci onoho sprintu i rozmezí otáček běžně spojovány.
Skutečnost je ovšem poněkud komplikovanější. LC500h užívá CVT planetového typu, stejně jako ostatní hybridní modely Lexusu, zároveň však přivádí do hry i onen čtyřstupňový automat. Máme tu tedy převodovky hned dvě, jejichž úkolem je naplno využít točivý moment 204 Nm generovaný elektromotory.
Celkově se soustava chová jako desetistupňový automat, u kterého je nemožné rozlišit, co je virtuální a co fyzický převod. V manuálním režimu je dokonce možné ovládat ji pádly pod volantem. V té chvíli máte plnou kontrolu nad 360 koňmi a 476 Nm produkovanými celou soustavou, při volbě automatického režimu pak má umělá inteligence vybírat přesně ty rychlostní stupně té které převodovky, jež odpovídají aktuálním pokynům řidiče.
Zní to více než složitě a ještě komplikovaněji to bezesporu funguje, výsledek si ale můžete prohlédnout třeba z nového videa, kde se LC500h rozjede za použití systému Launch Control z místa až na tachometrových 260 km/h. Stovka se přitom dle oficiálních dat má odehrát pod 5 sekund, čemuž lze rozhodně věřit, na dvoustovce je vůz za necelých 20 s. Na 360 koní budiž, ale na tři motory a dvě převodovky? Není to trochu moc komplikovaná cesta k takové dynamice? Navíc je třeba dodat, že ani zvukový doprovod není zrovna atraktivní.
Zajímavější snad budiž fakt, že vůz dokáže jet až 140 km/h bez použití spalovacího motoru. Za toto poměrně vysoké tempo během „bezemisní“ jízdy vděčí LC500h paketu lithium-iontových baterií, jež Lexus použil vůbec poprvé namísto nikl-metal-hydridových. Nové akumulátory jsou o 20 procent menší, o 20 kilogramů lehčí a rozložené do 84 článků, přičemž disponují poměrně nízkou kapacitou 1,1 kWh. Oněch 140 km/h tak vůz pojede asi tak pár sekund, odhadujeme...
Extrémně složité hybridní a převodovkové ústrojí nového Lexusu LC500h v praxi nic zázračného nepředvedlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 2 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 5 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 15:25 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan