Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Přílišná moderna? Lexus se třemi motory a dvěma převodovkami zázraky nepředvádí
9.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kupé LC500h nemá jen dva motory, ale i čtyřstupňový automat a třístupňové CVT s „virtuálními“ stupni navíc. Zázraky na poli dynamiky to ale nepřináší.
Nový Lexus LC již dorazil na český trh, ryze benzinové provedení LC500 i hybridní variantu LC500h již můžete objednávat za ceny startující na sumě 2 790 000 Kč. Co za ně očekávat? U prvního modelu jde o atmosférický pětilitrový osmiválec, jehož 477 koní a 530 Nm točivého momentu přenáší na zadní kola desetistupňový automat. Zrychlení z klidu na stovku se přitom odehraje za 4,7 sekundy.
V případě hybridní verze LC500h není situace až tak jednoduchá. Kupé disponuje systémem Multi Stage Hybrid, za kterým se skrývá kombinace 3,5litrového šestiválce operujícího na bázi Atkinsonova cyklu a dvou elektromotorů. Atmosférická jednotka 8GR-FXS disponuje duálním variabilním časováním ventilů a napojena je na zcela unikátní převodovkou.
Předchozí tiskové zprávy zmiňovaly pouze přítomnost čtyřstupňového automatu, který měl dle Lexusu naplno využít výhod hybridního ústrojí a majitele zahrnout nejen dostatkem sil v celém pásmu otáček, ale rovněž bezešvým průběhem i bryskní akcelerací. Tedy atributy, jenž nejsou s převodovkami typu CVT zejména v rámci onoho sprintu i rozmezí otáček běžně spojovány.
Skutečnost je ovšem poněkud komplikovanější. LC500h užívá CVT planetového typu, stejně jako ostatní hybridní modely Lexusu, zároveň však přivádí do hry i onen čtyřstupňový automat. Máme tu tedy převodovky hned dvě, jejichž úkolem je naplno využít točivý moment 204 Nm generovaný elektromotory.
Celkově se soustava chová jako desetistupňový automat, u kterého je nemožné rozlišit, co je virtuální a co fyzický převod. V manuálním režimu je dokonce možné ovládat ji pádly pod volantem. V té chvíli máte plnou kontrolu nad 360 koňmi a 476 Nm produkovanými celou soustavou, při volbě automatického režimu pak má umělá inteligence vybírat přesně ty rychlostní stupně té které převodovky, jež odpovídají aktuálním pokynům řidiče.
Zní to více než složitě a ještě komplikovaněji to bezesporu funguje, výsledek si ale můžete prohlédnout třeba z nového videa, kde se LC500h rozjede za použití systému Launch Control z místa až na tachometrových 260 km/h. Stovka se přitom dle oficiálních dat má odehrát pod 5 sekund, čemuž lze rozhodně věřit, na dvoustovce je vůz za necelých 20 s. Na 360 koní budiž, ale na tři motory a dvě převodovky? Není to trochu moc komplikovaná cesta k takové dynamice? Navíc je třeba dodat, že ani zvukový doprovod není zrovna atraktivní.
Zajímavější snad budiž fakt, že vůz dokáže jet až 140 km/h bez použití spalovacího motoru. Za toto poměrně vysoké tempo během „bezemisní“ jízdy vděčí LC500h paketu lithium-iontových baterií, jež Lexus použil vůbec poprvé namísto nikl-metal-hydridových. Nové akumulátory jsou o 20 procent menší, o 20 kilogramů lehčí a rozložené do 84 článků, přičemž disponují poměrně nízkou kapacitou 1,1 kWh. Oněch 140 km/h tak vůz pojede asi tak pár sekund, odhadujeme...
Extrémně složité hybridní a převodovkové ústrojí nového Lexusu LC500h v praxi nic zázračného nepředvedlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 43 minutami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 2 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 3 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 5 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva