Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Přímý souboj 12 špičkových aut ve sprintu ukázal, které je dnes opravdu nejrychlejší
22.9.2018 | Petr Miler
Doby vlády Tesly v podobných kláních jsou v tuto chvíli minulostí, hned několik aut zaznamenalo lepší výsledek. A absolutní král současnosti? Toho byste po všem dříve zmíněném možná i uhodli.
Americký Motor Trend má příjemný zvyk vyhlašovat každý rok na sklonku léta vítěze klání o nejlepší řidičské auto roku. A protože se to v takových soubojích logicky jen hemží výkonnými auty všeho druhu, vezme vždy všech dvanáct uchazečů na letištní plochu americké vojenské základny Vandenberg a srovná jejich dynamiku v přímce.
Široká ranvej základny s délkou 4 572 metrů je uzpůsobena i pro přistávání raketoplánů navracejících se z vesmíru a je tak vskutku skvělým místem, kde můžete popustit uzdu jakémukoli silničnímu autu. A pokud je smyslem srovnání „jen” sprint na 400 metrů, potřeby takového klání kus amerického asfaltu dalece překračuje.
Letos se ve Vandenbergu k Největšímu sprinterskému klání na světě, jak Motor Trend svému pravidelnému dostaveníčku skromně říká, sešel znovu tucet výjimečných strojů. I když dvanáct není málo, nikdy tu nemohou být všechna auta, která v takovém souboji mají co říci, pestrá směsice ale umožňuje udělat si dobrý obrázek o tom, jak si vedle sebe dynamicky stojí auta nejrůznějšího typu.
Soupeři se tentokrát staly Alfa Romeo Stelvio QV, Aston Martin Vantage, Audi TT RS, BMW M5, Dodge Challenger RT Scat Pack 1320, Ford Mustang GT, Honda Civic Type-R, Chevrolet Corvette ZR1, Kia Stinger GT, Lamborghini Huracan Performante, McLaren 720S a Porsche 911 GT2 RS. Je jasné, že některé stroje jsou tu spíše do počtu, absolutní letošní smetánka tu ale nechybí, jakkoli bychom zde rádi viděli třeba Bugatti Chiron nebo Dodge Demon. A pokud byste pro referenci hledali zmiňovanou Teslu Model S, tak ta se ve špičkové a stále nepřekonané verzi P100D zúčastnila sprintu loni.
S ohledem na osazenstvo bylo jasné, že o vítězství tu půjde mezi Lamborghini, McLarenem a Porsche. Lambo má výhodu v pohonu všech kol, Porsche v motoru za zadní nápravou a mělo by to tedy být hlavně mezi nimi. Jenže ouha, McLaren 720S už v minulosti dokázal, že je až nepochopitelně rychlý a nestačí mu pořádně ani nejrychlejší motorky. Byl to tedy nakonec on, kdo v tomto klání vcelku jasně zvítězil, a to před Porsche a Lamborghini. Za zmínku stojí i čtvrté místo relativně levného Chevroletu Corvette a pátá pozice nejcivilnějšího BMW M5 - přesné výsledky všech účastníků můžete vidět v tabulce níže.
Remcalové jistě namítnou, že Tesla tu chybí a všem by to nandala, jenže nenadala. Loni vítězná na stejném místě předvedla čas 10,5 sekundy a cílovou rychlostí 125 mil v hodině, což by letos stačilo až na 4. místo v případě času a až 6. v případě rychlosti. Podívejte se ale sami, jak to všechno probíhalo - zajímavé pro leckoho mohou být i výkony mnohem dostupnějších aut z druhé poloviny cílové listiny nebo pozoruhodné vystoupení Alfy Stelvio. Na SUV jede vážně nehorázně a pokořila třeba i velmi schopné Audi TT RS...
Osmé klání nejlepších aut ve sprintu pod taktovkou Motor Trendu přineslo znovu úchvatné výkony. Hned tři auta jsou rychlejší než Tesla Model S P100D a McLaren 720S se momentálně zdá být skoro k neporažení
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch