Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
První korejský hot hatch vyzval na souboj „originál” z Německa. Jak dopadl tentokrát?
24.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Proti francouzské konkurenci překvapivě neobstál, i když měl být jedním z králů segmentu. Teď se postavil té německé, ovšem v o poznání jednodušší disciplíně - ve sprintu.
Před měsícem jsme si poprvé mohli představit nové Hyundai i30 N ve společnosti konkurence. Před testem zaměřeným na okruhovou jízdu jsme rozhodně netipovali Peugeot 308 GTi na vítěze, koneckonců se jedná o již postarší model, který je navíc výkonově o chloupek slabší. V případě Korejce pak navíc jeho duchovní otec, někdejší šéf divize BMW M Albert Biermann, mnohokrát prohlásil, že právě na závodní trati bude i30 N patřit na úplnou špičku. Jenže horší brzdy, diferenciál i vyšší hmotnost jej nakonec pasovaly do role poraženého.
Nyní tu máme další srovnání, tentokráte s Volkswagenem Golf GTI. Ten je pojízdnou definicí ostrých hot hatchů a modelem, se kterým se musí srovnávat každý vůz, který chce v tomto segmentu uspět. Je to velmi komplexní auto, snad nikdy ale neplatilo za nejrychlejší v přímce a právě na tuto disciplínu bylo zaměřené jeho srovnání s Hyundai i30 N. To bylo i v tomto klání favoritem, vedlo si tentokrát lépe?
Nebudeme vás napínat a rovnou dopředu uvedeme, že tentokrát se očekávání naplnila do puntíku. Dáno je to zejména rozdílem ve výkonech, neboť zatímco na německé straně stojí základních 230 koní a sprint na stovku za 6,4 sekundy, Korejci přivezli do testu svůj vrchol, tedy 275 koní, s nimiž se pojí 6,1sekundová akcelerace.
Mnohého by jistě mohlo zajímat, jak je možné, že rozdíl 45 koní nakonec přináší Hyundai pouze 0,3sekundový náskok. Dáno je to poměrně vyrovnaným točivým momentem a tedy i výkonem obou aut v nižších otáčkách, Golf GTI nabízí 350 Nm a i30 N pouze tři Newtonmetry navrch. Kromě toho Korejec skutečně může být považován za obézního, ve výkonnější variantě na ručkách vah vykáže minimálně 1 429 kilogramů, Němec je o 47 kilo lehčí.
Taková je tedy teorie, v praxi pak došlo hned na tři rozjezdy. Hyundai vyhrálo všechny, ať již byl aktivován systém Launch Control či nikoliv. S ohledem na výše zveřejněné technické parametry to ale není až tak překvapivé. Docela by nás proto zajímalo, jak by na tom byl Golf GTI s 245 koňmi, který by měl teoreticky stovku pokořit za 6,2 sekundy. Tedy sice nadále o chlup pomaleji než i30 N, nicméně na papíře. Byla by ovšem taková i skutečnost?
Úvahy ale nyní ponechme stranou a místo toho jen potvrdíme korejské vítězství, které ovšem lehce kalí fakt, že k jeho dosažení byla zapotřebí větší suma. Provedení s 275 koňmi vyjde na 779 900 Kč, což je o 80 tisíc korun vyšší částka, než za jakou lze pořídit základní Golf GTI. Pravda, výbava bude na korejské straně o poznání bohatší, nicméně o tu v tomto testu nešlo. VW tedy až tak poraženecky z tohoto klání odjíždět nemusí.
Hyundai i30 N tentokráte neponechalo nic náhodě a souboj s Volkswagenem Golf GTI rozhodlo ve svůj prospěch. S ohledem na výrazný rozdíl ve výkonech i ceně to ale není zas až tak překvapivé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 8 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 10 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva