První korejský hot hatch vyzval na souboj „originál” z Německa. Jak dopadl tentokrát?

Proti francouzské konkurenci překvapivě neobstál, i když měl být jedním z králů segmentu. Teď se postavil té německé, ovšem v o poznání jednodušší disciplíně - ve sprintu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

První korejský hot hatch vyzval na souboj „originál” z Německa. Jak dopadl tentokrát?

24.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

První korejský hot hatch vyzval na souboj „originál” z Německa. Jak dopadl tentokrát?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Proti francouzské konkurenci překvapivě neobstál, i když měl být jedním z králů segmentu. Teď se postavil té německé, ovšem v o poznání jednodušší disciplíně - ve sprintu.

Před měsícem jsme si poprvé mohli představit nové Hyundai i30 N ve společnosti konkurence. Před testem zaměřeným na okruhovou jízdu jsme rozhodně netipovali Peugeot 308 GTi na vítěze, koneckonců se jedná o již postarší model, který je navíc výkonově o chloupek slabší. V případě Korejce pak navíc jeho duchovní otec, někdejší šéf divize BMW M Albert Biermann, mnohokrát prohlásil, že právě na závodní trati bude i30 N patřit na úplnou špičku. Jenže horší brzdy, diferenciál i vyšší hmotnost jej nakonec pasovaly do role poraženého.

Nyní tu máme další srovnání, tentokráte s Volkswagenem Golf GTI. Ten je pojízdnou definicí ostrých hot hatchů a modelem, se kterým se musí srovnávat každý vůz, který chce v tomto segmentu uspět. Je to velmi komplexní auto, snad nikdy ale neplatilo za nejrychlejší v přímce a právě na tuto disciplínu bylo zaměřené jeho srovnání s Hyundai i30 N. To bylo i v tomto klání favoritem, vedlo si tentokrát lépe?

Nebudeme vás napínat a rovnou dopředu uvedeme, že tentokrát se očekávání naplnila do puntíku. Dáno je to zejména rozdílem ve výkonech, neboť zatímco na německé straně stojí základních 230 koní a sprint na stovku za 6,4 sekundy, Korejci přivezli do testu svůj vrchol, tedy 275 koní, s nimiž se pojí 6,1sekundová akcelerace.

Mnohého by jistě mohlo zajímat, jak je možné, že rozdíl 45 koní nakonec přináší Hyundai pouze 0,3sekundový náskok. Dáno je to poměrně vyrovnaným točivým momentem a tedy i výkonem obou aut v nižších otáčkách, Golf GTI nabízí 350 Nm a i30 N pouze tři Newtonmetry navrch. Kromě toho Korejec skutečně může být považován za obézního, ve výkonnější variantě na ručkách vah vykáže minimálně 1 429 kilogramů, Němec je o 47 kilo lehčí.

Taková je tedy teorie, v praxi pak došlo hned na tři rozjezdy. Hyundai vyhrálo všechny, ať již byl aktivován systém Launch Control či nikoliv. S ohledem na výše zveřejněné technické parametry to ale není až tak překvapivé. Docela by nás proto zajímalo, jak by na tom byl Golf GTI s 245 koňmi, který by měl teoreticky stovku pokořit za 6,2 sekundy. Tedy sice nadále o chlup pomaleji než i30 N, nicméně na papíře. Byla by ovšem taková i skutečnost?

Úvahy ale nyní ponechme stranou a místo toho jen potvrdíme korejské vítězství, které ovšem lehce kalí fakt, že k jeho dosažení byla zapotřebí větší suma. Provedení s 275 koňmi vyjde na 779 900 Kč, což je o 80 tisíc korun vyšší částka, než za jakou lze pořídit základní Golf GTI. Pravda, výbava bude na korejské straně o poznání bohatší, nicméně o tu v tomto testu nešlo. VW tedy až tak poraženecky z tohoto klání odjíždět nemusí.


První korejský hot hatch vyzval na souboj „originál” z Německa. Jak dopadl tentokrát? - 1 - Hyundai i30 N vs VW Golf GTI sprint 2018 videoscreen 01První korejský hot hatch vyzval na souboj „originál” z Německa. Jak dopadl tentokrát? - 2 - Hyundai i30 N vs VW Golf GTI sprint 2018 videoscreen 02První korejský hot hatch vyzval na souboj „originál” z Německa. Jak dopadl tentokrát? - 3 - Hyundai i30 N vs VW Golf GTI sprint 2018 videoscreen 03První korejský hot hatch vyzval na souboj „originál” z Německa. Jak dopadl tentokrát? - 4 - Hyundai i30 N vs VW Golf GTI sprint 2018 videoscreen 04První korejský hot hatch vyzval na souboj „originál” z Německa. Jak dopadl tentokrát? - 5 - Hyundai i30 N vs VW Golf GTI sprint 2018 videoscreen 05
Hyundai i30 N tentokráte neponechalo nic náhodě a souboj s Volkswagenem Golf GTI rozhodlo ve svůj prospěch. S ohledem na výrazný rozdíl ve výkonech i ceně to ale není zas až tak překvapivé

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.