Radical RXC Turbo 500 odhalen, je to ultimativní stroj pro amatéry (+ živé foto)

Modelem RXC Turbo 500 prozatím vrcholí snaha Radicalu o vývoj nekompromisního auta, které pořád může na silnice. Chce absolutní rekord Ringu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Radical RXC Turbo 500 odhalen, je to ultimativní stroj pro amatéry (+ živé foto)

4.3.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Radical RXC Turbo 500 odhalen, je to ultimativní stroj pro amatéry (+ živé foto)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Modelem RXC Turbo 500 prozatím vrcholí snaha Radicalu o vývoj nekompromisního auta, které pořád může na silnice. Chce absolutní rekord Ringu.

Už je to tu zase, říkáte si. Zase je řeč o nějakých rekordech na Nürburgringu, jenže tohle je vlastně jedna z nosných linií Ženevy. Určitě je to kouzlo nechtěného, establishment by asi raději viděl zástupy elektroaut oblepené davy koupěchtivých zákazníků, ale to je v tuto chvíli asi taková fikce, jako Porsche 911 GT3 RS s manuálem. Naopak, nejvíce radosti mají zatím asi příznivci okruhového ježdění. Nabídka je opravdu široká. Vybírat mohou mezi Renaultem Clio RS Trophy, Hondou Civic Type R, Porschemi Cayman GT4 či již zmíněným GT3 RS, ti nejbohatší mohou koukat po Koenigseggu Agera RS. A pro ty nejdrsnější z drsňáků tu je Radical RXC Turbo 500.

Nejde o nic jiného než závodní auto, které jen tak mimochodem má silniční homologaci. Jeho celkové pojetí naznačuje jediné - rychlá jízda na okruzích je jediným modem operandi, ve kterém se bude cítit dobře, vše ostatní je bráno jen jako nutné zlo. Jeho pohon má na starosti motor o výkonu 395 kW (537 k) při 6 100 1/min, což při hmotnosti cca 1 150 kg dává výkonový poměr 468 k na tunu. Z nuly na 160 km/h zrychluje za neuvěřitelných 6,8 s.

Cílem Radicalu je zajet s tímto autem co nejrychlejší kolo na Nordschleife a stát se tak rekordmanem mezi produkčními auty. Již v létě se testovací pilot Radicalu vydá na německý okruh po vlastní ose přímo z Británie a jeho tým mu na ostrý devět měřených kol přiveze tři sady pneumatik (standardní Dunlop SportMaxx, Direzza D03G použité při zisku posledního rekordu a navíc ještě slicky Dunlop SP Sport). My se pak dozvíme, jestli se opravdu dostal pod současně platných 6:48.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


Radical RXC Turbo 500 odhalen, je to ultimativní stroj pro amatéry (+ živé foto) - 1 - Radical RXC Turbo 500 1Radical RXC Turbo 500 odhalen, je to ultimativní stroj pro amatéry (+ živé foto) - 2 - Radical RXC Turbo 500 2Radical RXC Turbo 500 odhalen, je to ultimativní stroj pro amatéry (+ živé foto) - 3 - Radical RXC Turbo 500 3Radical RXC Turbo 500 odhalen, je to ultimativní stroj pro amatéry (+ živé foto) - 4 - Radical RXC Turbo 500 4Radical RXC Turbo 500 odhalen, je to ultimativní stroj pro amatéry (+ živé foto) - 5 - Radical RXC Turbo 500 5Radical RXC Turbo 500 odhalen, je to ultimativní stroj pro amatéry (+ živé foto) - 6 - Radical RXC Turbo 500 6
Radical RXC Turbo 500 se ukázal v Ženevě, cíle nemá zrovna skromné

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.