Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Clio RS 16 nebude, automobilka zastavila vývoj těsně před dokončením
17.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Clio s dvoulitrovým turbem a ručním řazením se předem zdál být jistým receptem na úspěch. Ježe Renault ho nevyrobí, i když bylo skoro hotové.
Renault Clio RS 16 byl jedním z nejpříjemnějších překvapení počátku letošního roku. Francouzská automobilka se rozhodla, že si spraví reputaci u všech fanoušků hot hatchů, jež nebyli zrovna nadšeni z příchodu přeplňované jedna-šestky, která nahradila předchozí atmosférický dvoulitr. Kromě toho Clio RS ještě zavrhlo manuální převodovku ve prospěch dvouspojkového automatu EDC, což byla rána největší.
Provedení RS 16 proto dostalo dvoulitrový motor (sice přeplňovaný, ale to nás tady až tak netrápí - turbo navíc je něco jiného než když ho provází úbytek 20 % zdvihového objemu) a manuál z většího Renaultu Mégane RS 275 Trophy-R. Kromě toho od stejného zdroje dorazily i silnější brzdy schované za 19palcovými litými koly, specifické pneumatiky, stavitelné tlumiče a agresivnější rozšířený bodykit doplněný kamufláží inspirovanou monopostem Formule 1.
Rázem tak byl na světě vůz, který si v garáži dokázal představit každý nadšený řidič. Renault navíc záhy začal mluvit i sériovém provedení a nedávno zmínil i pokročilé fáze vývoje. Vůz sice měl dorazit v limitované edici, čímž by nejspíše v showroomech značky vznikla pořádná tlačenice, nicméně takovou situaci by automobilce mohla konkurence pouze závidět. Nakonec k ní ale bohužel nedojde.
Mluvčí Renaultu nově uvedl, že výroba verze RS 16 byla ze strategických důvodů zamítnuta navzdory tomu, že už byla skoro hotová. Vůz měl být totiž montován v továrně Dieppe, kde vznikají i monoposty F1. Tento podnik je ovšem také zasvěcen znovuzrozené značce Alpine, jejíž sporťák chce Renault využít jako prvopočátek nemalé expanze. A právě proto má tento projekt prioritu.
„Byla zvažována i možnost zpoždění verze RS16 až na dobu, kdy se Alpine rozjede, ale to by znamenalo, že vůz dorazí až v první půlce roku 2018. Zákazníci by tedy museli čekat příliš dlouho,“ dodal dále mluvčí značky. Jeho slova tedy znamenají konec nadějí na příchod skutečného extrému, který byl navíc již prakticky hotový a připravený na výrobu. Velká škoda.
Renault Clio RS 16 nakonec do výroby nedorazí, značka nemá kapacitu na jeho výrobu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
dnes - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 8 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
dnes
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda