Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Clio RS 16 nebude, automobilka zastavila vývoj těsně před dokončením
17.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Clio s dvoulitrovým turbem a ručním řazením se předem zdál být jistým receptem na úspěch. Ježe Renault ho nevyrobí, i když bylo skoro hotové.
Renault Clio RS 16 byl jedním z nejpříjemnějších překvapení počátku letošního roku. Francouzská automobilka se rozhodla, že si spraví reputaci u všech fanoušků hot hatchů, jež nebyli zrovna nadšeni z příchodu přeplňované jedna-šestky, která nahradila předchozí atmosférický dvoulitr. Kromě toho Clio RS ještě zavrhlo manuální převodovku ve prospěch dvouspojkového automatu EDC, což byla rána největší.
Provedení RS 16 proto dostalo dvoulitrový motor (sice přeplňovaný, ale to nás tady až tak netrápí - turbo navíc je něco jiného než když ho provází úbytek 20 % zdvihového objemu) a manuál z většího Renaultu Mégane RS 275 Trophy-R. Kromě toho od stejného zdroje dorazily i silnější brzdy schované za 19palcovými litými koly, specifické pneumatiky, stavitelné tlumiče a agresivnější rozšířený bodykit doplněný kamufláží inspirovanou monopostem Formule 1.
Rázem tak byl na světě vůz, který si v garáži dokázal představit každý nadšený řidič. Renault navíc záhy začal mluvit i sériovém provedení a nedávno zmínil i pokročilé fáze vývoje. Vůz sice měl dorazit v limitované edici, čímž by nejspíše v showroomech značky vznikla pořádná tlačenice, nicméně takovou situaci by automobilce mohla konkurence pouze závidět. Nakonec k ní ale bohužel nedojde.
Mluvčí Renaultu nově uvedl, že výroba verze RS 16 byla ze strategických důvodů zamítnuta navzdory tomu, že už byla skoro hotová. Vůz měl být totiž montován v továrně Dieppe, kde vznikají i monoposty F1. Tento podnik je ovšem také zasvěcen znovuzrozené značce Alpine, jejíž sporťák chce Renault využít jako prvopočátek nemalé expanze. A právě proto má tento projekt prioritu.
„Byla zvažována i možnost zpoždění verze RS16 až na dobu, kdy se Alpine rozjede, ale to by znamenalo, že vůz dorazí až v první půlce roku 2018. Zákazníci by tedy museli čekat příliš dlouho,“ dodal dále mluvčí značky. Jeho slova tedy znamenají konec nadějí na příchod skutečného extrému, který byl navíc již prakticky hotový a připravený na výrobu. Velká škoda.
Renault Clio RS 16 nakonec do výroby nedorazí, značka nemá kapacitu na jeho výrobu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 8 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 10 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 11 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch