Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Clio RS 16 nebude, automobilka zastavila vývoj těsně před dokončením
17.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Clio s dvoulitrovým turbem a ručním řazením se předem zdál být jistým receptem na úspěch. Ježe Renault ho nevyrobí, i když bylo skoro hotové.
Renault Clio RS 16 byl jedním z nejpříjemnějších překvapení počátku letošního roku. Francouzská automobilka se rozhodla, že si spraví reputaci u všech fanoušků hot hatchů, jež nebyli zrovna nadšeni z příchodu přeplňované jedna-šestky, která nahradila předchozí atmosférický dvoulitr. Kromě toho Clio RS ještě zavrhlo manuální převodovku ve prospěch dvouspojkového automatu EDC, což byla rána největší.
Provedení RS 16 proto dostalo dvoulitrový motor (sice přeplňovaný, ale to nás tady až tak netrápí - turbo navíc je něco jiného než když ho provází úbytek 20 % zdvihového objemu) a manuál z většího Renaultu Mégane RS 275 Trophy-R. Kromě toho od stejného zdroje dorazily i silnější brzdy schované za 19palcovými litými koly, specifické pneumatiky, stavitelné tlumiče a agresivnější rozšířený bodykit doplněný kamufláží inspirovanou monopostem Formule 1.
Rázem tak byl na světě vůz, který si v garáži dokázal představit každý nadšený řidič. Renault navíc záhy začal mluvit i sériovém provedení a nedávno zmínil i pokročilé fáze vývoje. Vůz sice měl dorazit v limitované edici, čímž by nejspíše v showroomech značky vznikla pořádná tlačenice, nicméně takovou situaci by automobilce mohla konkurence pouze závidět. Nakonec k ní ale bohužel nedojde.
Mluvčí Renaultu nově uvedl, že výroba verze RS 16 byla ze strategických důvodů zamítnuta navzdory tomu, že už byla skoro hotová. Vůz měl být totiž montován v továrně Dieppe, kde vznikají i monoposty F1. Tento podnik je ovšem také zasvěcen znovuzrozené značce Alpine, jejíž sporťák chce Renault využít jako prvopočátek nemalé expanze. A právě proto má tento projekt prioritu.
„Byla zvažována i možnost zpoždění verze RS16 až na dobu, kdy se Alpine rozjede, ale to by znamenalo, že vůz dorazí až v první půlce roku 2018. Zákazníci by tedy museli čekat příliš dlouho,“ dodal dále mluvčí značky. Jeho slova tedy znamenají konec nadějí na příchod skutečného extrému, který byl navíc již prakticky hotový a připravený na výrobu. Velká škoda.
Renault Clio RS 16 nakonec do výroby nedorazí, značka nemá kapacitu na jeho výrobu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 2 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 3 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 5 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 6 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva