Řidič Porsche chtěl na semaforech ukázat záda sokovi, ukázal ale něco úplně jiného

Cvičit základní řidičské techniky bude musel šofér Porsche 911 GT3 RS poté, co se chtěl na semaforech předvést před pilotem Shelby Cobra. Nevyhrál a ještě si poničil auto.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Řidič Porsche chtěl na semaforech ukázat záda sokovi, ukázal ale něco úplně jiného

4.12.2019 | Mirek Mazal

Řidič Porsche chtěl na semaforech ukázat záda sokovi, ukázal ale něco úplně jiného

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Cvičit základní řidičské techniky bude musel šofér Porsche 911 GT3 RS poté, co se chtěl na semaforech předvést před pilotem Shelby Cobra. Nevyhrál a ještě si poničil auto.

Majitel Porsche 911 GT3 RS se probudil do reality po improvizovaném klání na semaforech s řidičem Shelby Cobra. Sympatický veterán s nejostřejší 911 generace 997.2 neprohrál a vlastně ani prohrát nemohl. Jisté sebevědomý pilot Porsche na světlech několikrát protočil plochý čtyřlitrový šestiválec ukrytý pod přítlačným křídlem a vyzval tím šikovnějšího soka v modrém roadsteru. Trochu dětinské chování vyzyvatele se ale rychle obrátilo proti němu.

Po bliknutí zeleného světla se obě auta rozjela plnou parou vpřed, posádka auta s kamerou ale nakonec jen přihlížela blamáží řidiče Porsche. Ten z přednosti manuální převodovky udělal rozhodující prvek prohraného závodu, když se po rozjezdu z německého kupé modře zakouřilo od motoru a čich svědků potvrdil pořádné zažehnutí spojky šestistupňové skříně.

Smažená lamela je vždy cítit charakteristickým zápachem, barva dýmu i místo původu prokazatelně odpovídaly omezenému citu Američana pro věc. Zacházet se třemi pedály zrovna v 911 není úplně snadné, neboť trakce zadní osy je ohromná a spojky Porsche jsou tradičně nepříliš velkoryse dimenzované. Pokud tedy netrefíte správné otáčky a správný moment spuštění spojky, místo prokluzu kol se dočkáte právě prokluzu lamel - citlivý řidič v tu chvíli s ostrým rozjezdem přestane, ten méně citlivý „smaží” dál.

Řidič tedy nemusel být až takové nemehlo, spíše se nechal unést tíží okamžiku. Spálená spojka GT3 RS 4.0 nakonec připomíná, proč automobilky raději montují do podobných automatické převodovky, kterým skoro nelze ublížit - méně sebekritičtí majitelé rádi přichází do servisů s nárokem na záruční opravu a dealeři jim obtížně říkají ne, když si u nich dříve koupili výjimečný sporťák za miliony. Automobilky to pak stojí peníze navíc, u automatů nic podobného nehrozí, alespoň zdaleka ne v takové míře.


Řidič Porsche chtěl na semaforech ukázat záda sokovi, ukázal ale něco úplně jiného - 1 - Porsche GT3 RS 997 spalena spojka foto 01Řidič Porsche chtěl na semaforech ukázat záda sokovi, ukázal ale něco úplně jiného - 2 - Porsche GT3 RS 997 spalena spojka foto 02Řidič Porsche chtěl na semaforech ukázat záda sokovi, ukázal ale něco úplně jiného - 3 - Porsche GT3 RS 997 spalena spojka foto 03Řidič Porsche chtěl na semaforech ukázat záda sokovi, ukázal ale něco úplně jiného - 4 - Porsche GT3 RS 997 spalena spojka foto 04Řidič Porsche chtěl na semaforech ukázat záda sokovi, ukázal ale něco úplně jiného - 5 - Porsche GT3 RS 997 spalena spojka foto 05Řidič Porsche chtěl na semaforech ukázat záda sokovi, ukázal ale něco úplně jiného - 6 - Porsche GT3 RS 997 spalena spojka foto 06
Závodník na semaforech poškodil spojku u Porsche GT3 RS. „Odpálit” 911 z místa někdy nebývá snadné, citlivý pilot by ale takovou situaci stejně nedopustil

Zdroj: Motorsports@Youtube přes Carscoops

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.