Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Řidič rozjel 1800koňové Porsche až na 365 km/h, pak ale zapomněl brzdit
8.10.2019 | Mirek Mazal
Co neubrzdíš, neukecáš, říká jedno lidové rčení. Na vlastní kůži se o tom přesvědčil majitel extrémně upraveného Porsche od 9ff, který na uzavřené dráze předvedl mimořádnou dynamiku, zapomněl ale včas zabrzdit.
Německá firma 9ff se už dekády zaměřuje na zdokonalení už tak povedených aut značky Porsche. V rámci výměny komponentů je možné generaci 997 vyšponovat až k astronomickému výkonu 1 342 kW (1 824 koní). Jedno takové 911 Turbo S od 9ff s přídomkem Rocket zvládalo pružné zrychlení ze 100 na 200 km/h za 3,1 sekundy a posun z 200 na 300 km/h za rovné 4 vteřiny.
Použití minulého času je bohužel na místě, protože čtyřkolová raketa s potenciálem být vůbec nejrychlejším Porsche 911 generace 997 zažila tvrdé setkání s realitou. Poslední jízda probíhala standardním způsobem až k rychlosti 227 mph, tedy 365 km/h. Technika vydržela venčení všech koní s přehledem, řidič ale zaspal.
S pedálem plynu na podlaze zjistil, že mu do konce volné dráhy zbývá jen 530 metrů, což se zdá být jako spousta místa, ale ne v momentě, kdy jedete skoro 400 km/h. Brzdná dráha roste se čtvercem rychlosti a decelerace z 365 km/h tedy zabere za ideálních podmínek 13,3krát delší dráhu než ze stovky, pokud ovšem celou tu dobu brzdy fungují bezvadně. To se tady zjevně nestalo, ani půlkilometrový brzdný úsek nestačil na zastavení a důkladně vylepšené Porsche vletělo do přírodního hrazení.
Zhruba v tempu 140 km/h vůz trefil balíky sena uložené na konci tratě kvůli podobným letcům. Řidič vybavený nehořlavou kombinézou a helmou vyvázl bez zranění, ovšem Turbo S Rocket je zralé do šrotu. Dle informací majitele je zdemolovaný vůz na odpis, budeme ale ještě doufat, že se dočká lepších zítřků. Přece jen, 911 Turbo S ve verzi Rocket od 9ff po světě mnoho nejezdí a jeho definitivní skon by hodně bolel.
Poslední okamžiky Porsche 9ff 911 Turbo S Rocket před pro něj zřejmě osudovou nehodou
Zdroj: Car Acceleration TV@Youtube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva