Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Řidič si natáčel jízdu 260 km/h na okresce, natočil i nehodu, která následovala
6.6.2019 | Mirek Mazal
Používat telefon během řízení auta je hloupé a používat ho k natáčení jízdy samé ještě hloupější. Pokus takto zaznamenat akceleraci z 0 na 260 km/h na okresce pak snad ani nemohlo dopadnout dobře.
S nástupem popularity sdílení videozáznamů se natáčení řízení auta rozmohlo po celém světě. Nutno uznat, že kameru za jízdy začali už dávno předtím používat novináři, nikoli však s cílem vytvořit nebezpečný precedens, ale s úmyslem bezpečně zprostředkovat dojmy z testovaného auta. Redaktoři mívají kamery připevněné bokem, pokud ne rovnou celý štáb s ještě pokročilejší technikou, aby mohli obě ruce nechat na volantu. Amatéři si většinou vystačí s mobilem v ruce, a to je nebezpečné samo o sobě.
Kvůli neodolatelnému nutkání ukázat schopnosti auta nebo své vlastní dovednosti na internetu co chvíli přibývají videa se zrychlením nebo maximální dosaženou rychlostí obvykle na veřejných silnicích. Autoři přitom zapomínají na ošemetnost soustředění se na tachometr. Sledování rafičky rychloměru přes displej kamery může ubrat obezřetnosti a s držení volantu jednou rukou má k dokonalosti též daleko.
Varovná teorie dostala praktickou podobu v Estonsku, kde se majitel Lexusu LS460 rozhodl natočit akceleraci z klidu až k maximální rychlosti mobilem v ruce na okresní silnici. Velký sedan zvládl stovku zhruba za šest sekund a pokračoval v tempu až k číslu 260 km/h. Hrdinský akt možná někoho zaujal, ale důležitější je poučení z následujících okamžiků.
Krátce po dosažení maxima kameraman v roli jednorukého řidiče ztratil kontrolu nad vozem a dostal smyk. V pozadí záběrů je slyšet jen kvílení pneumatik zmítajícího se Lexusu. Pak následuje několik ran a estonský „filmař” se ocitl vzhůru nohama i se zapnutou kamerou.
Nehodu se štěstím přežil bez zranění a když už nic jiného, nahrál aspoň ukázku své hlouposti na web s tím, aby se ostatní nepokoušeli o totéž. Doufejme, že spojit jízdu až 260 km/h s okresní silnici a řízením jednou rukou při sledování mobilu mnoha lidem jako dobrý nápad nepřijde, ale kdyby přece jen, tady je důvod, proč to nedělat...
Následky nesmyslného filmování za jízdy na sebe nenechaly dlouho čekat
Bylo velké štěstí, že auto nenarazilo do žádné pevné překážky, jinak by dnes řidič mohl jen stěží vyprávět o své nerozvážnosti
Zdroj: Any Media@Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 4 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva