Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Řidič si natáčel jízdu 260 km/h na okresce, natočil i nehodu, která následovala
6.6.2019 | Mirek Mazal
Používat telefon během řízení auta je hloupé a používat ho k natáčení jízdy samé ještě hloupější. Pokus takto zaznamenat akceleraci z 0 na 260 km/h na okresce pak snad ani nemohlo dopadnout dobře.
S nástupem popularity sdílení videozáznamů se natáčení řízení auta rozmohlo po celém světě. Nutno uznat, že kameru za jízdy začali už dávno předtím používat novináři, nikoli však s cílem vytvořit nebezpečný precedens, ale s úmyslem bezpečně zprostředkovat dojmy z testovaného auta. Redaktoři mívají kamery připevněné bokem, pokud ne rovnou celý štáb s ještě pokročilejší technikou, aby mohli obě ruce nechat na volantu. Amatéři si většinou vystačí s mobilem v ruce, a to je nebezpečné samo o sobě.
Kvůli neodolatelnému nutkání ukázat schopnosti auta nebo své vlastní dovednosti na internetu co chvíli přibývají videa se zrychlením nebo maximální dosaženou rychlostí obvykle na veřejných silnicích. Autoři přitom zapomínají na ošemetnost soustředění se na tachometr. Sledování rafičky rychloměru přes displej kamery může ubrat obezřetnosti a s držení volantu jednou rukou má k dokonalosti též daleko.
Varovná teorie dostala praktickou podobu v Estonsku, kde se majitel Lexusu LS460 rozhodl natočit akceleraci z klidu až k maximální rychlosti mobilem v ruce na okresní silnici. Velký sedan zvládl stovku zhruba za šest sekund a pokračoval v tempu až k číslu 260 km/h. Hrdinský akt možná někoho zaujal, ale důležitější je poučení z následujících okamžiků.
Krátce po dosažení maxima kameraman v roli jednorukého řidiče ztratil kontrolu nad vozem a dostal smyk. V pozadí záběrů je slyšet jen kvílení pneumatik zmítajícího se Lexusu. Pak následuje několik ran a estonský „filmař” se ocitl vzhůru nohama i se zapnutou kamerou.
Nehodu se štěstím přežil bez zranění a když už nic jiného, nahrál aspoň ukázku své hlouposti na web s tím, aby se ostatní nepokoušeli o totéž. Doufejme, že spojit jízdu až 260 km/h s okresní silnici a řízením jednou rukou při sledování mobilu mnoha lidem jako dobrý nápad nepřijde, ale kdyby přece jen, tady je důvod, proč to nedělat...
Následky nesmyslného filmování za jízdy na sebe nenechaly dlouho čekat
Bylo velké štěstí, že auto nenarazilo do žádné pevné překážky, jinak by dnes řidič mohl jen stěží vyprávět o své nerozvážnosti
Zdroj: Any Media@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024 - Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024
Živá témata na fóru
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.22. 10:30 - honziss
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan