Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Řidič si natáčel jízdu 260 km/h na okresce, natočil i nehodu, která následovala
6.6.2019 | Mirek Mazal
Používat telefon během řízení auta je hloupé a používat ho k natáčení jízdy samé ještě hloupější. Pokus takto zaznamenat akceleraci z 0 na 260 km/h na okresce pak snad ani nemohlo dopadnout dobře.
S nástupem popularity sdílení videozáznamů se natáčení řízení auta rozmohlo po celém světě. Nutno uznat, že kameru za jízdy začali už dávno předtím používat novináři, nikoli však s cílem vytvořit nebezpečný precedens, ale s úmyslem bezpečně zprostředkovat dojmy z testovaného auta. Redaktoři mívají kamery připevněné bokem, pokud ne rovnou celý štáb s ještě pokročilejší technikou, aby mohli obě ruce nechat na volantu. Amatéři si většinou vystačí s mobilem v ruce, a to je nebezpečné samo o sobě.
Kvůli neodolatelnému nutkání ukázat schopnosti auta nebo své vlastní dovednosti na internetu co chvíli přibývají videa se zrychlením nebo maximální dosaženou rychlostí obvykle na veřejných silnicích. Autoři přitom zapomínají na ošemetnost soustředění se na tachometr. Sledování rafičky rychloměru přes displej kamery může ubrat obezřetnosti a s držení volantu jednou rukou má k dokonalosti též daleko.
Varovná teorie dostala praktickou podobu v Estonsku, kde se majitel Lexusu LS460 rozhodl natočit akceleraci z klidu až k maximální rychlosti mobilem v ruce na okresní silnici. Velký sedan zvládl stovku zhruba za šest sekund a pokračoval v tempu až k číslu 260 km/h. Hrdinský akt možná někoho zaujal, ale důležitější je poučení z následujících okamžiků.
Krátce po dosažení maxima kameraman v roli jednorukého řidiče ztratil kontrolu nad vozem a dostal smyk. V pozadí záběrů je slyšet jen kvílení pneumatik zmítajícího se Lexusu. Pak následuje několik ran a estonský „filmař” se ocitl vzhůru nohama i se zapnutou kamerou.
Nehodu se štěstím přežil bez zranění a když už nic jiného, nahrál aspoň ukázku své hlouposti na web s tím, aby se ostatní nepokoušeli o totéž. Doufejme, že spojit jízdu až 260 km/h s okresní silnici a řízením jednou rukou při sledování mobilu mnoha lidem jako dobrý nápad nepřijde, ale kdyby přece jen, tady je důvod, proč to nedělat...
Následky nesmyslného filmování za jízdy na sebe nenechaly dlouho čekat
Bylo velké štěstí, že auto nenarazilo do žádné pevné překážky, jinak by dnes řidič mohl jen stěží vyprávět o své nerozvážnosti
Zdroj: Any Media@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch