Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Řidič starého dieselového BMW na sprintech zkazil den majitelům spousty silnějších aut
27.11.2018 | Mirek Mazal
Za slabé tohle auto v době svého vzniku neplatilo, od konce jeho výroby ale uběhlo osm let a výkony se posunuly jinam. Přesto dnes válí.
BMW řady 5 generace E60 z let 2003 až 2010 není tou nejlépe vypadající generací mnichovského sedanu, ve svých nejsilnější verzích přesto dokázalo okouzlit. Byla tu především verze M5 s působivým vidlicovým desetiválcem s nezaměnitelným zvukem, který posílal na zadní kola výkon 373 kW (507 koní) a točivý moment až 520 Nm. Jednotka V10 katapultovala posádku na stovku během 4,7 sekundy.
Na dieselovém vrcholu tehdy stálo něco o mnoho skromnějšího. Jednalo se o variantu 535d s výkonem nanejvýš 200 kW (272 koní) nebo 210 kW (286 koní) podle toho, zda se jednalo o pětku před faceliftem a nebo po něm. Bylo to rychlé auto, na nejrychlejší vozy ale nestačilo ani tehdy, natož pak dnes. Ale co když v roce 2018 takové auto vezmete, jeho motor upravíte a dostanete z něj výkon přes 328 kW (446 koní) a točivý moment přesahující 900 Nm?
Přesně to udělal jeden nizozemský majitel a vyrazil s autem na sprinty. Málokdo z favoritů mohl brát starou 535d vážně, většina soupeřů se ale před ní nakonec musela sklonit. Šanci nedostal Mercedes GLE63S AMG upravený od Brabusu, Tesla Model S (zde v unikátní provedení Shooting Brake), s kouřícím nafťákem měly problémy i novější M5 F10 či M6 F12 na oko se tváříc jako verze GT3, o Golfu 7 GTI ani nemluvě. Snad jen aktuální BMW M5 F90 s 600 koňmi výkonu a pohonem 4x4 (nezapomeňme, že 535d E60 byla výlučně zadokolka) si se „stařenkou” poradila s nadhledem.
To je obdivuhodné, uvážíme-li, že jde vážně o vůz s pohonem jen zadní osy a naftovým šestiválcem pod kapotou. Docela by nás zajímalo, kolik toho výkonu „přes 446 koní” skutečně bylo a kolik podobných sprintů před rozpadem zvládne...
Upravené BMW 535d E60 ve sprintech překvapilo. Většina soupeřů se před ním musela sklonit a namále měli i mnozí jasní favorité
Zdroj: Lars Mars Cars@Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:10 - M.Z.
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan