Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Rusové v beranicích vytáhli starou Ladu na nejnáročnější okruh, je prý jako Porsche
28.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Aktuálně nejrychlejším produkčním autem Severní smyčky Nürburgringu je Porsche 911 GT2 RS. Lada 2101 není tak rychlá, něco ale oba vozy spojuje.
Pokud se alespoň trochu zajímáte o dění na Severní smyčce Nürburgringu, pak jistě víte, že v Zeleném pekle můžete potkat leccos - od nového držitele rekordu přes ostré hatchbacky až třeba po dodávky či autobusy. Nedávno se ale návštěvníkům nejnáročnějšího okruhu světa naskytla beztak neobvyklá podívaná. Rus Misha Charoudin, který si dříve říkal, pak zase neříkal a teď už si znovu říká Boosted Boris, totiž se svým kolegou vytáhli na Ring Ladu 2101, tedy legendární žigulík ve svém nejklasičtějším provedení.
Úsměvná je již samotná představovačka vozu, které upozorňuje také na zdířku pro zapalování nalevo od volantu po vzoru Porsche. Tento prvek je uzpůsobený co nejrychlejším startům na Le Mans, kde musíte k autu přiběhnout a naskočit do něj. A je tedy vhodnější moci startovat už během této operace. V Porsche je umístění motivováno skutečně tímto a německá auta se jej drží dodnes. Jestli za řešením Lady stojí totéž, nevíme, myslet si to ale můžeme.
Ale nežertujme jen, pozoruhodná je i samotná jízda. Ta má sice opravdu daleko k rekordním času pod sedm minut, s Mischou za volantem ale 2101 rozhodně není nejpomalejším vozem na okruhu. Po většinu času ji ovšem najdeme u pravé krajnice, kde jen občas dosáhne či dokonce překročí český dálniční limit.
Více se o voze, který měl vytočit kapitalisty až doběla, a zejména o dojmech z jeho řízení dozvíte z videa od samotného autora. My pak jen dodáme, že Lada 2101 vážila 955 kilogramů, přičemž zpočátku počítala s 1,2litrovým motorem o výkonu 60 koní. V kombinaci se čtyřstupňovou manuální převodovkou přitom nejvyšší rychlost činila něco přes 140 km/h.
Sedan zůstal ve výrobě do roku 1983, ještě o dva roky déle pak továrna v Togliatti montovala kombi verzi 2102. Nástupci pak sice byli značení jiným číslem, pořád šlo ale v základech o stejný vůz, jehož výroba skončila vlastně docela nedávno...
Boosted Boris se na Ring vydal s Ladou 2101
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch