Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Rusové v beranicích vytáhli starou Ladu na nejnáročnější okruh, je prý jako Porsche
28.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Aktuálně nejrychlejším produkčním autem Severní smyčky Nürburgringu je Porsche 911 GT2 RS. Lada 2101 není tak rychlá, něco ale oba vozy spojuje.
Pokud se alespoň trochu zajímáte o dění na Severní smyčce Nürburgringu, pak jistě víte, že v Zeleném pekle můžete potkat leccos - od nového držitele rekordu přes ostré hatchbacky až třeba po dodávky či autobusy. Nedávno se ale návštěvníkům nejnáročnějšího okruhu světa naskytla beztak neobvyklá podívaná. Rus Misha Charoudin, který si dříve říkal, pak zase neříkal a teď už si znovu říká Boosted Boris, totiž se svým kolegou vytáhli na Ring Ladu 2101, tedy legendární žigulík ve svém nejklasičtějším provedení.
Úsměvná je již samotná představovačka vozu, které upozorňuje také na zdířku pro zapalování nalevo od volantu po vzoru Porsche. Tento prvek je uzpůsobený co nejrychlejším startům na Le Mans, kde musíte k autu přiběhnout a naskočit do něj. A je tedy vhodnější moci startovat už během této operace. V Porsche je umístění motivováno skutečně tímto a německá auta se jej drží dodnes. Jestli za řešením Lady stojí totéž, nevíme, myslet si to ale můžeme.
Ale nežertujme jen, pozoruhodná je i samotná jízda. Ta má sice opravdu daleko k rekordním času pod sedm minut, s Mischou za volantem ale 2101 rozhodně není nejpomalejším vozem na okruhu. Po většinu času ji ovšem najdeme u pravé krajnice, kde jen občas dosáhne či dokonce překročí český dálniční limit.
Více se o voze, který měl vytočit kapitalisty až doběla, a zejména o dojmech z jeho řízení dozvíte z videa od samotného autora. My pak jen dodáme, že Lada 2101 vážila 955 kilogramů, přičemž zpočátku počítala s 1,2litrovým motorem o výkonu 60 koní. V kombinaci se čtyřstupňovou manuální převodovkou přitom nejvyšší rychlost činila něco přes 140 km/h.
Sedan zůstal ve výrobě do roku 1983, ještě o dva roky déle pak továrna v Togliatti montovala kombi verzi 2102. Nástupci pak sice byli značení jiným číslem, pořád šlo ale v základech o stejný vůz, jehož výroba skončila vlastně docela nedávno...
Boosted Boris se na Ring vydal s Ladou 2101
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 2 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 3 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 5 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 6 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 11:19 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch