Saab znovu žije, ale jen jako značka. Nový majitel chce vyrábět pouze elektromobily

Kočka má devět životů, Saab aspoň devadesát. Příznivci značky přesto asi jásat nebudou - novým majitelem automobilky se stalo asijské konzorcium plné zelených ideálů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Saab znovu žije, ale jen jako značka. Nový majitel chce vyrábět pouze elektromobily

13.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Saab znovu žije, ale jen jako značka. Nový majitel chce vyrábět pouze elektromobily

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kočka má devět životů, Saab aspoň devadesát. Příznivci značky přesto asi jásat nebudou - novým majitelem automobilky se stalo asijské konzorcium plné zelených ideálů.

Je to dobrá, nebo špatná zpráva? To je otázka, na kterou si musí odpovědět každý sám, jisté ale po dnešku je, že se potvrdily zvěsti z minulého týdne a novým majitelem loni zkrachovalého Saabu se stala společnost National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS).

Že jste o ní nikdy neslyšeli? Není divu, stvořena byla pouze za účelem odkupu zbytků Saabu od jeho likvidátorů a za jejím vznikem stojí japonská investiční firma Sun Investment a honkongská společnost National Modern Energy Holdings, která se zabývá výstavbou elektráren využívajících výlučně obnovitelných zdrojů.

Už výše popsané trochu zavání oportunismem a zveřejněné záměry NEVS, co se Saabem bude dále, jinou příchuť nemají. Asijské konzorcium nepočítá s tím, že by do výroby vrátilo novou 9-5 ani crossover Saab 9-4X, pracovat bude pouze se starou 9-3, kterou bude vyrábět jak elektromobil. Kdy, to přesně není jasné, dříve než s rokem 2013 ale nemáme počítat.

V tiskovém prohlášení likvidátorů Saabu stojí pouze tolik, že: „Společnost (NEVS - pozn. red.) znovu rozjede provoz v Trollhättanu, kde bude veškerý vývoj a výroba zaměřena na elektromobily.” Podmínky prodeje, tedy ani cena zbytků Saabu, nejsou známy, ví se pouze tolik, že transakce zahrnuje i dceřiné firmy Saab Tools a Saab Powertrain.

Nevíme, jak vy, ale nám se tento krok jeví pouze jako začátek nové cesty k bankrotu. Vzhledem k současným možnostem elektromobilů a pochopitelném nezájmu o ně ze strany potenciálních zákazníků se na jejich ideálech - bez nějakého zázraku - těžko dá postavit perspektivní podnikání. „Saabu v novém” tak dáváme rok, maximálně dva...


Saab znovu žije, ale jen jako značka. Nový majitel chce vyrábět pouze elektromobily - 1 - Test Saab 9-5 20T XWD Aero 03Saab znovu žije, ale jen jako značka. Nový majitel chce vyrábět pouze elektromobily - 2 - Test Saab 9-5 20T XWD Aero 08Saab znovu žije, ale jen jako značka. Nový majitel chce vyrábět pouze elektromobily - 3 - Test Saab 9-5 20T XWD Aero 10
Saab znovu žije, ale jen jako značka. Nový majitel chce vyrábět pouze elektromobily - 4 - Test Saab 9-5 20T XWD Aero 17Saab znovu žije, ale jen jako značka. Nový majitel chce vyrábět pouze elektromobily - 5 - Test Saab 9-5 20T XWD Aero 21Saab znovu žije, ale jen jako značka. Nový majitel chce vyrábět pouze elektromobily - 6 - Test Saab 9-5 20T XWD Aero 25
Saab znovu žije, ale jen jako značka. Nový majitel chce vyrábět pouze elektromobily - 7 - Test Saab 9-5 20T XWD Aero 28Saab znovu žije, ale jen jako značka. Nový majitel chce vyrábět pouze elektromobily - 8 - Test Saab 9-5 20T XWD Aero 36Saab znovu žije, ale jen jako značka. Nový majitel chce vyrábět pouze elektromobily - 9 - Test Saab 9-5 20T XWD Aero 41
Saab znovu žije, s modely jako 9-5 je ale stejně amen. Jednak nový majitel nemá práva na jejich části od General Motors a i kdyby je měl, je to mimo jeho plány - budoucností značky je prý elektrický pohon...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.