Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Sedačky Fordů budoucnosti odhalí infarkt, prý i kvůli stoletým řidičům
22.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ford představil sedačku, která má hlídat zdraví řidiče pomocí tepu. Ve výrobě by mohly být za pět let, nový S-Max tedy s nimi nepřijde, třebaže je koncept měl.
Vyhřívané, masážní, chlazené či v zatáčkách se přifukující sedačky jsme tu už měli. Ford však nyní odhalil sedačku, která vestavěnými senzory tepu pozná, zda máte infarkt. V takovém případě za pomoci dalších, dnes již běžných systémů blízkých autopilotu vůz bezpečně zastaví na kraji silnice a zavolá pomoc prostřednictvím eCallu nebo možná jen spárovaného mobilu. Informace o podobných plánech Fordu jsme tu už měli, tehdy však spíše ve spojitosti s univerzitou, vyvíjející podobný systém.
Senzory v sedačce pracují v kooperaci s kamerou namířenou na řidiče, která pozná, zda se člověk v sedadle sesul či jinak vypadá, že má nějaký zdravotní problém. Podle ředitele výzkumného centra Fordu Pima van der Jagta automobilka vyvíjí tyto technologie pro budoucnost, kdy nebude ojedinělé, aby auta řídili lidé ve věku okolo stovky. V takové chvíli by mohlo být zdraví řidičů, resp. náhlé problémy v této oblasti, hlavní příčinou nehod.
Van der Jagt dále uvádí, že zhruba 30 % lidí ve věku nad 65 let má nějaký problém se srdcem. Dr. Achim Linder z výzkumného centra Fordu dodává, že sedadlo by také mohlo hlídat vysoký krevní tlak či další potíže. Údajně se očekává, že se procento seniorů kupujících si nová auta zvýší a že tito lidé budou ochotni si za takovéto vybavení vozu připlatit.
Ford odhaduje, že takovéto technologie bude možno si do vozu pořídit asi za pět let. Zavolání pomoci však, jak již bylo zmíněno, může implikovat přítomnost eCallu nebo něčeho na ten způsob. Ne však nutně; systém může s okolím komunikovat prostřednictvím spárovaného mobilního telefonu. Na detaily si ještě budeme muset nějaký ten pátek počkat.
Loňský koncept Fordu S-Max byl jakýmisi senzory tepu v sedačkách vybaven, do sériové výroby se téměř jistě nedostanou
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva