Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf AMG odhalil kabinu hypersportu Mercedesu, z Formule 1 má i volant
7.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Project One nepřevezme z monopostu F1 pouze hnací ústrojí naladěné na více než 1 000 koní, ukazují nové informace a také fotka samotného šéfa AMG.
Letošní Frankfurt bude novinkami jistě znovu nabitý, jedna ale bude obzvláště vynikat. Řeč je samozřejmě o Formuli 1 pro běžné silniční použití, tedy o Mercedesu-AMG Project One. Tento hypersport použije pohonné ústrojí monopostu třícípé hvězdy, díky čemuž se skupinka movitých šťastlivců může těšit na kombinaci přeplňované 1,6litrové vé-šestky a sady elektromotorů. Otáčky spalovacího motoru sice mají být kvůli každodenní použitelnosti sníženy, nicméně i tak lze počítat s více než tisíci koňmi.
Bližší informace se dozvíme nejpozději příští týden přímo v hesenské metropoli, kde se ukáže studie blízká sériového vozu. Již nyní ovšem Mercedes začal odhalovat jeho podobu. Na světě je video, ve kterém Lewis Hamilton navštíví ústředí svého závodního týmu v Brixworthu. Tam vzniká i samotný supersport a video nám ho částečně ukazuje. Náznaky jeho čelního skla se promítají přes monopost, pohled na podlahu, ústrojí či střešní sání pak nehalí vůbec nic.
Kromě toho šéf AMG Tobias Moers ukázal obrázek odhalujícím kokpit. Povšimnout si tedy můžeme plně digitálního přístrojového štítu i dalšího displeje, jenž okupuje středovou konzoli. Kvůli střešnímu sání Project One přijde o zadní okno, proto v kabině najdeme i pár obrazovek, jež budou společně s kamerami suplovat chybějící zpětná zrcátka. To pak samozřejmě napomůže i aerodynamice.
Z monopostů F1 byl kromě pohonného ústrojí převzat také volant, který bude poset řadou přepínačů a tlačítek. Skrze ně pak budou moci majitelé nastavit prakticky vše od podvozku přes prvky aktivní aerodynamiky až po odezvu převodovky či motoru. Ten by měl dle Moerse vydržet zhruba 50 000 kilometrů, než bude potřebovat generálku. To ale jistě nebude proti srsti lidem, kteří si mohou dovolit zaplatit více než 50 milionů korun za kus...
Šéf AMG Tobias Moers odhalil snímek kabiny chystaného hypersportu. Pořídil jej ve vývojovém centru AMG v britském Brixworthu
Techniku vozu i náznaky jeho podoby nám už dříve představil Mercedes naživo...
...a nedávno také na tomto videu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejčtenější články
- Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva