Silnější VW Golf R se postavil slabšímu Seatu Leon Cupra. A nestačil se divit

V tomto srovnání hraje skoro všechno do karet Golfu R. Je silnější, má pohon 4x4 a je to VW, vůz mateřského koncernu. Jenže ne ve všem má navrch.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Silnější VW Golf R se postavil slabšímu Seatu Leon Cupra. A nestačil se divit

16.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Silnější VW Golf R se postavil slabšímu Seatu Leon Cupra. A nestačil se divit

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V tomto srovnání hraje skoro všechno do karet Golfu R. Je silnější, má pohon 4x4 a je to VW, vůz mateřského koncernu. Jenže ne ve všem má navrch.

Když dva dělají totéž, nemusí to být totéž. Staré známé přísloví lze beze zbytku aplikovat na dva koncernové vozy, Volkswagen Golf R a Seat Leon Cupra. V obou případech jde o modely postavené na platformě MQB, pokaždé je pak k dispozici tří a pětideřový hatchback a kombík. Oba mají pod kapotou přeplňovaný dvoulitr, jeho výkon se ovšem o 10 koní liší. Navíc u španělského vozu je pohon všech kol k mání pouze u nejpraktičtějšího provedení.

My se podíváme na pětidveřové hatchbacky, jež se svou koncepcí výrazně liší. Golf R má standardně systém pohonu všech kol, se kterým páruje 310 koní a 400 Nm točivého momentu. Očekávat lze tedy zrychlení z klidu na stovku za 4,6 sekundy, zatímco Leon Cupra díky jedné poháněné nápravě a „pouze“ 300 koním a 380 Nm zvládá dané mety dosáhnout až za 5,7 sekundy.

Takže jasná věc? Ani trochu. I přes vyšší výkon a pohon 4x4 začíná Golf R postupně ztrácet dech - na začátku má navrch, pak už ani trochu. Velmi jasně patrné je to při pohledu na dvojici tachometrů vedle sebe, kde na metě 100 km/h je Golf jasně rychleji, už 200 km/h ale dosáhne španělský vůz o chlup rychleji (Volkswagen v daný moment jede 199 km/h). Při vyšším tempu je pak rozdíl ještě patrnější.

Hlavním důvodem je to, že Leon Cupra je s předním pohonem lehčí a od stovky výš už čtyřkolka nemá žádný pozitivní efekt. Navíc je tu rozdílné zpřevodování šestistupňového DSG Leonu a sedmistupňového DSG Golfu.

Právě hlavně hmotnost a zpřevodování tedy nakonec hraje více do karet španělskému zástupci, stejně jako cenová politika. Pětidveřový Leon Cupra osazený automatem vyjde na 817 900 Kč, zatímco za Golf R se stejnou koncepcí dáte o podstatných 242 tisíc korun více. Stran toho se Seat chlubí i jadrnějším zvukem, zatímco VW je lépe utlumen. Už jsme říkali, že když dva dělají totéž, není to vždy totéž?


Silnější VW Golf R se postavil slabšímu Seatu Leon Cupra. A nestačil se divit - 1 - VW Golf R versus Seat Leon Cupra 2017 videoscreen 01Silnější VW Golf R se postavil slabšímu Seatu Leon Cupra. A nestačil se divit - 2 - VW Golf R versus Seat Leon Cupra 2017 videoscreen 02Silnější VW Golf R se postavil slabšímu Seatu Leon Cupra. A nestačil se divit - 3 - VW Golf R versus Seat Leon Cupra 2017 videoscreen 03Silnější VW Golf R se postavil slabšímu Seatu Leon Cupra. A nestačil se divit - 4 - VW Golf R versus Seat Leon Cupra 2017 videoscreen 04Silnější VW Golf R se postavil slabšímu Seatu Leon Cupra. A nestačil se divit - 5 - VW Golf R versus Seat Leon Cupra 2017 videoscreen 05Silnější VW Golf R se postavil slabšímu Seatu Leon Cupra. A nestačil se divit - 6 - VW Golf R versus Seat Leon Cupra 2017 videoscreen 06
O deset koní slabší Seat Leon Cupra se postavil Volkswagenu Golf R. Při akceleraci na stovku sice prohrál, poté se ovšem děly věci

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.