Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Fabia R2: sporťák pro každého (kdo má 1,5 milionu)
8.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Škoda připravili nový závodní vůz pro kategorii R2. Určen je primárně pro začínající amatérské jezdce, přesto si na něj musíte připravit slušný obnos peněz.
Angažmá Škody v motoristickém sportu se jeví být dlouhodobě úspěšným, a tak není divu, že automobilka své aktivity na tomto poli dále rozšiřuje. Právě dnes představila nový soutěžní vůz, který nalezne své uplatnění v kategorii R2. Jmenuje se Fabia R2 a je určen především amatérským závodním jezdcům, kteří hledají cenově dostupný a provozně ne až tak náročný soutěžák.
Vůz byl vyvíjen a testován pro použití v rallye téměř dva roky. Za jeho vznikem stojí primárně specialista na tomto poli, firma Impromat Car, kterou ovšem Škoda ve vývoji přímo podporovala. Proto jej také nyní prezentuje jako vlastní. Podle Škody by Fabia R2 by měla splňovat vysoké nároky na dynamiku a pochlubit se zejména pečlivě vyvinutým podvozkem.
Novinka vychází se sériového modelu, podstatně se ovšem liší motorem a převodovkou. Oproti sériovému modelu byl dále podstatně přepracován podvozek, stejně tak byla sportovně upravena kinematika náprav. Pod kapotou pracuje motor 1,6 16V o výkonu 132 kW (180 koní) dosahovaném při 7 500 ot./min, maximální točivý moment činí 194 Nm při 5 500 ot./min. Na motor navazuje pětistupňová sekvenční převodovka. Cena nového vozu Fabia R2 činí 62 000 Euro, tedy něco málo přes 1,5 milionu korun.
Prodej bude mít starosti opět Impromat Car a jeho první snímky si můžete prohlédnout níže. Dodejme jen, že Fabia R2 je od února letošního roku homologována dle předpisů FIA a ještě dříve jsme jej mohli spatřit coby předjezdce loňské Rally Bohemia a Barum Rally.
Technická data Škody Fabia R2
Motor: atmosféricky plněný zážehový čtyřválec 1,6 16V
Zdvihový objem: 1 598 cm3
Maximální výkon v kW při ot/min: 132 / 7 500
Maximální točivý moment v Nm při ot/min: 194 / 5 500
Elektronika motoru: Magneti-Marelli
Pohon: přední náprava
Převodovka: sekvenční pětistupňová Sadev
Škoda Fabia R2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 11 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 4 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 5 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 7 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 8 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 19:51 - Spectral
- Pneu koutek 04.18. 18:43 - Snowman000
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch