Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Octavia II 4x4 a Scout se vrací do prodeje, zřejmě kvůli neodbytným zákazníkům
9.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vypadalo to na konec produkce kvůli nedostatečným výrobním kapacitám, teď se ale výběhová Octavie s pohonem všech kol vrací zpátky.
Přestože Škoda byla vytížena přestavbou linky na rozjetí výroby nového Rapidu a zároveň jsou v plném proudu přípravní práce na zahájení produkce třetí generace Octavie (ta by se měla rozjet někdy na přelomu října a listopadu), mladoboleslavská značka překvapivě vrací zpátky do nabídky modely s pohonem všech kol.
Modely Octavia 4x4 a Scout vypadly z ceníku automobilky v květnu, údajně kvůli chybějícím mezinápravovým spojkám Haldex. iDnes ale tvrdí, že problémy způsobil švédský výrobce těchto komponentů, protože pár let zpátky omezil s nastupující krizí produkci a pak i přes zvyšující se zájem odmítal posílit své kapacity. ČTK naopak s odvoláním se na tiskové oddělení tvrdí, že „o problém s dodávkami mezinápravových spojek Haldex nešlo“.
Pravdou totiž může být, že rozhodnutí vrátit zpátky specifické verze 4x4 vůbec nejprodávanějšího modelu Škody vyplývají čistě z velkého zájmu ze strany zákazníků, který prý automobilka nemohla ignorovat. Jestli je pravda právě taková, to vědí pouze v Mladé Boleslavi. Vyjádření zástupců automobilky by tomu ale nahrávala.
„Náš flexibilní výrobní systém umožnil aktivovat poslední výrobní kapacity modelu Octavia s pohonem všech kol ještě před náběhem výroby nové modelové řady,“ citoval oficiální stanovisko Škody pro iDnes Vítek Pelc z tiskového oddělení. „Těší nás, že i v samotném závěru životního cyklu modelu Octavia je o vůz ze strany velkoodběratelů i retailových zákazníků stále velký zájem,“ dodal Pelc. My můžeme přidat, že Octavie s pohonem všech kol se na prodejích modelu podílely asi deseti procenty, což je určitě významné číslo.
Podle konfigurátoru stojí nejlevnější verze Škody Octavia Combi 1,6 TDI (105 k) s pohonem 4x4 a šestistupňovou manuální převodovkou 600 900 Kč, přičemž v nabídce jsou také motory 2,0 TDI s výkonem 140 koní a zážehový čtyřválec 1,8 TSI se 160 koňskými silami. Příplatek oproti výchozím předokolkám činí od 52 do 62 tisíc podle provedení a čekací lhůty by měly být standardní, tedy kolem dvou až tří měsíců.
Octavie 4x4 a Scout byly pro prodeje modelu zřejmě příliš důležité na to, aby si je automobilka mohla dovolit vypustit z nabídka tak dlouho před příchodem nástupce
Zdroj: iDnes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999