Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda řekla víc ke svému dalšímu SUV. Prý nebude taková krabice jako Kodiaq
15.8.2018 | Petr Prokopec
SUV není nikdy dost, platí v dnešním automobilovém světě, a tak i Škoda přitopí pod koltem. Podle firemního designéra Karla Neumanna byl u další novinky kladen na eleganci.
V loňském roce Škoda představila koncepční SUV zvané Vision E, které bylo zajímavé hned ve dvou směrech. Tím prvním byl samozřejmě pohon, neboť vůz zamířil alternativním směrem a s koncernovou platformou MEB spároval dva elektromotory o souhrnném výkonu 306 koní. Dojezd byl vypočítán na 500 kilometrů, zatímco maximální rychlost končila metou 180 km/h. Pravda, na zalapání po dechu to sice nestačí, nicméně pro denní potřeby jde o dostačující dynamiku i akční rádius, třebaže v reálu bude jistě podstatně menší.
Dnes se ale zaměříme spíše na druhou oblast, na design. Vůz dostal do vínku zkosenou střešní linii, na níž navazuje výrazně se svažující záď. Tradovalo se, že koncept je předobrazem chystané Škody Kodiaq GT, nicméně tu jsme si nedávno mohli prohlédnout na prvních špionážních fotkách. A jak bylo patrné, držela se více stylu základního „medvěda“, než aby zamířila do kupátkoidních vod, ve kterých se proháněl Vision E.
Dáno je to tím, že Kodiaq GT je konceptem jen velmi lehce ovlivněn, více než to ale dává najevo svůj příbuzenský vztah s až sedmimístným SUV. Jak ovšem nově uvedl designér mladoboleslavské značky Karl Neumann, produkční Vision E nebude krabicí na kolech jako standardní Kodiaq. Dle něj „existují důvody, proč není tak hranatý“. Neumann totiž chtěl, aby SUV působilo elegantně a plavně. Zároveň však má těžit z praktičnosti spojené s tímto segmentem.
Na první pohled by se mohlo zdát, že nemalou eleganci danou splývavými tvary nelze z kombinovat s dostatkem místa v kabině i zavazadelníku. Nicméně právě to umožní zástavba elektrického ústrojí, které je méně náročné na prostor. Máme zde tedy budoucí prodejní hit? Spíše s tím nepočítáme, a to už kvůli výše zmíněnému. Elektromotory sice zaberou méně místa, především nezbytné akumulátory ale budou znamenat vyšší ceny. A ty budou pro řadu zákazníků Škody nepřekonatelným problémem.
Produkční Škoda Vision E nebude krabicí na kolech, praktičnosti ale zůstane věrná
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda