Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Souboj dvou osmiválcových dieselových mašin ukazuje, o co jsme přišli kvůli EU
9.12.2018 | Mirek Mazal
Ani jedno z těchto auto dnes nekoupíte, i když jde o sotva pár let staré vrcholy dieselové evoluce. Jeden se do nabídky nejspíše ještě vrátí, druhý ne.
Nová pravidla pro měření spotřeby paliva a emisí výfukových plynů vybila evropský automobilový trh. Urychlený nástup nové procedury měření vyžadující specifickou homologaci jedné každé nabízené varianty určitého modelu zařízla na trzích Evropské unie spoustu výjimečných strojů, které se z různých důvodů výrobcům nevyplatilo znovu homologovat.
Snad to nebude platit o Audi SQ7, které z nabídky sice vypadlo, ale někdy v průběhu příštího roku by se do ní mělo zase vrátit. To samé ovšem nelze říci o Bentley Bentayga Diesel, které automobilka v Evropě vyřadila ze svého portfolia a s návratem nepočítá. V obou případech jde o špičková SUV s nejvýkonnějším moderním dieselem, který se montuje, tedy montoval do osobních aut. Agregát 4,0 V8 s trojitým přeplňováním byl na trhu naprostou raritou, teď na něj můžeme jen vzpomínat.
Posloužit nám k tomu může i přiložené video, které srovnává dynamiku obou zmíněných strojů na německé dálnici. Audi SQ7 pohání čtyřlitrový osmiválec zapřažený do páru turbodmychadel a jednoho elektrického kompresoru s výkonem až 320 kW (435 koní) od 3 750 ot./min do 5 000 ot./min a točivým momentem nejvýše 900 Nm v rozmezí 1 000 - 3 250 ot./min. Osmistupňový automat přenáší naftovou energii na všechna kola. Celkem 2,4 tuny těžké SUV sprintuje na stovku za 4,8 sekundy, omezovač zasáhne ve 250 km/h.
Dieselové Bentley se stejným osmiválcem vykazuje totožné technické specifikace. Krapet těžší SUV nemá omezovač rychlosti, takže jede až na 270 km/h, tovární údaje o průběhu výkonu a dosažitelném zrychlení jsou identické.
Revoluční elektro-turbo-diesel táhne jako lokomotiva, uměle dobarvená zvuková kulisa evokuje přesně takový dojem. Audi nechává pronikat dunění V8 až k řidiči, motor uložený v Bentley si drží komfortní odstup. Dynamika obou vozů je na tak velká a těžká naftová auta působivá a je vcelku pochopitelně téměř totožná. O samotné srovnání tu jde ale až v druhé řadě, zajímavé jsou primárně výkony obou aut. Snad se alespoň jedno z nich do nabídky skutečně vrátí - i když dieselovým motorům nemusíte fandit, tohle jsou prostě výjimečná auta, v mnoha ohledech.
Audi SQ7 a Bentley Bentayga v přímém srovnání. Koncernové oběti nových evropských předpisů se chlubily revolučním motorem, který jim paradoxně zlomil vaz. Jednomu prozatím, druhému definitivně
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:56 - M.Z.
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda