Souboj vrcholných německých limuzín skončil přesně opačně, než se čekalo

V obou případech jde jistě o špičkové stroje, jeden z nich je ale na konci svého životního cyklu s a novějším by měl přirozeně prohrát. Nestalo se.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Souboj vrcholných německých limuzín skončil přesně opačně, než se čekalo

8.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Souboj vrcholných německých limuzín skončil přesně opačně, než se čekalo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V obou případech jde jistě o špičkové stroje, jeden z nich je ale na konci svého životního cyklu s a novějším by měl přirozeně prohrát. Nestalo se.

Pokud si dnes chcete koupit Audi A8, musíte se spokojit s naftovým motorem. Důvodem je příchod [[0000029142 nového měřícího cyklu WLTP], podle kterého musí být homologovány všechny prodávané varianty. Audi nestíhá, proto tímto procesem prozatím podrobilo jen nejžádanější verzi. Otázkou je, kdy se tak stane u jiných motorizací, nicméně ani poté nebude portfolio zrovna lákavé pro ty zákazníky, kteří s luxusem chtějí spojit sportovnost.

Zadostiučinění se ovšem již chystá, ve vývoji je nejen provedení S8, ale také verze S8 E-Tron. Ta má dostat hybridní pohonné ústrojí Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Stejnou pohonnou jednotku by mělo vyfasovat i Audi RS Q8, otázkou však je, s jakým výkonem můžeme počítat - 680 koní z Zuffenhausenu ale zřejmě překonáno nebude.

Pokud tedy aktuálně toužíte po čtyřkruhovém vrcholu, musíte se vrátit lehce do minulosti a vzít zavděk modelem S8 Plus, který jako nový seženete již jen jako skladový vůz. Rozhodně se však neobávejte toho, že byste vedle moderních konkurentů hráli druhé housle. Tato úloha překvapivě připadne na majitele mnohem novějšího BMW M760Li, které navíc disponuje i vyšším výkonem.

V případě mnichovské limuzíny je možné počítat s přeplňovaným 6,6litrovým dvanáctiválcem, jenž na všechna čtyři kola posílá 610 koní a 800 Nm. Audi oproti tomu působí na první pohled jako chudý příbuzný, k dispozici totiž má „pouze“ čtyřlitrový osmiválec biturbo, 605 koní a 750 Nm. Teoreticky by tedy při sprintu nemělo mít šanci, nicméně opak je pravdou po stránce teoretické i v praxi.

Dle technických parametrů má S8 Plus zvládnout sprint na stovku za 3,7 sekundy, M760Li potřebuje o dvě desetiny déle. Jak je přitom patrné z nového videa, oba vozy ve skutečnosti vyžadují čas o trochu kratší. Stále je to ovšem Audi, které nakonec cílovou pásku protíná jako první, a to i v jakýchkoli vyšších rychlostech. Zejména převaha S8 kolem rychlosti 300 km/h je překvapivá. Jak se tedy zdá, v Mnichově, kde rovněž probíhá příprava na WLTP, by měli na svém vrcholu ještě trochu zapracovat...


Souboj vrcholných německých limuzín skončil přesně opačně, než se čekalo - 1 - Audi S8 Plus versus BMW M760Li 2018 videoscreen 01Souboj vrcholných německých limuzín skončil přesně opačně, než se čekalo - 2 - Audi S8 Plus versus BMW M760Li 2018 videoscreen 02Souboj vrcholných německých limuzín skončil přesně opačně, než se čekalo - 3 - Audi S8 Plus versus BMW M760Li 2018 videoscreen 03Souboj vrcholných německých limuzín skončil přesně opačně, než se čekalo - 4 - Audi S8 Plus versus BMW M760Li 2018 videoscreen 04
Souboj německých limuzín překvapivě vyzněl ve prospěch staršího a méně výkonného Audi S8 Plus

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše