Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Souboj vrcholných německých limuzín skončil přesně opačně, než se čekalo
8.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V obou případech jde jistě o špičkové stroje, jeden z nich je ale na konci svého životního cyklu s a novějším by měl přirozeně prohrát. Nestalo se.
Pokud si dnes chcete koupit Audi A8, musíte se spokojit s naftovým motorem. Důvodem je příchod [[0000029142 nového měřícího cyklu WLTP], podle kterého musí být homologovány všechny prodávané varianty. Audi nestíhá, proto tímto procesem prozatím podrobilo jen nejžádanější verzi. Otázkou je, kdy se tak stane u jiných motorizací, nicméně ani poté nebude portfolio zrovna lákavé pro ty zákazníky, kteří s luxusem chtějí spojit sportovnost.
Zadostiučinění se ovšem již chystá, ve vývoji je nejen provedení S8, ale také verze S8 E-Tron. Ta má dostat hybridní pohonné ústrojí Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Stejnou pohonnou jednotku by mělo vyfasovat i Audi RS Q8, otázkou však je, s jakým výkonem můžeme počítat - 680 koní z Zuffenhausenu ale zřejmě překonáno nebude.
Pokud tedy aktuálně toužíte po čtyřkruhovém vrcholu, musíte se vrátit lehce do minulosti a vzít zavděk modelem S8 Plus, který jako nový seženete již jen jako skladový vůz. Rozhodně se však neobávejte toho, že byste vedle moderních konkurentů hráli druhé housle. Tato úloha překvapivě připadne na majitele mnohem novějšího BMW M760Li, které navíc disponuje i vyšším výkonem.
V případě mnichovské limuzíny je možné počítat s přeplňovaným 6,6litrovým dvanáctiválcem, jenž na všechna čtyři kola posílá 610 koní a 800 Nm. Audi oproti tomu působí na první pohled jako chudý příbuzný, k dispozici totiž má „pouze“ čtyřlitrový osmiválec biturbo, 605 koní a 750 Nm. Teoreticky by tedy při sprintu nemělo mít šanci, nicméně opak je pravdou po stránce teoretické i v praxi.
Dle technických parametrů má S8 Plus zvládnout sprint na stovku za 3,7 sekundy, M760Li potřebuje o dvě desetiny déle. Jak je přitom patrné z nového videa, oba vozy ve skutečnosti vyžadují čas o trochu kratší. Stále je to ovšem Audi, které nakonec cílovou pásku protíná jako první, a to i v jakýchkoli vyšších rychlostech. Zejména převaha S8 kolem rychlosti 300 km/h je překvapivá. Jak se tedy zdá, v Mnichově, kde rovněž probíhá příprava na WLTP, by měli na svém vrcholu ještě trochu zapracovat...
Souboj německých limuzín překvapivě vyzněl ve prospěch staršího a méně výkonného Audi S8 Plus
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 8 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 3 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 4 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 6 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 7 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova