Špatný den v práci? Řekněte to mechanikovi, který zničil vzácný sporťák za miliony

Věříme, že se vám dnes nevede dobře, jak ale praví klasik, nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. A u tohoto mechanika bylo vážně zle.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Špatný den v práci? Řekněte to mechanikovi, který zničil vzácný sporťák za miliony

4.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Špatný den v práci? Řekněte to mechanikovi, který zničil vzácný sporťák za miliony

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Věříme, že se vám dnes nevede dobře, jak ale praví klasik, nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. A u tohoto mechanika bylo vážně zle.

Pokud jste automobilovým mechanikem, pak jistě víte, že oprava vozu nespočívá pouze v nahrazení některých komponentů či nahrání nového software. Vše je třeba následně ještě vyzkoušet a povětšinou se tak děje v běžném provozu, neboť málokterý servis má k dispozici zázemí s vlastní testovací tratí. Není na tom tedy nic špatného, existuje ale riziko, že se auto připlete k nějaké nehodě.

Může se tak stát i zaviněním někoho druhého, také k tomu ale může dojít vinou samotného řidiče, který nemusí být vždy připraven na specifické chování toho kterého auta. Zvláště u těch dražších, výkonnějších a rychlejších může dojít k politováníhodným situacím, které bohužel nastávají daleko častěji než jednou za 10 let. Ostatně mechanik opravující tento Wiesmann by mohl vyprávět...

Aktuálně máme k nehodě pouze velmi kusé informace, nicméně podle nich opravdu došlo na selhání lidského faktoru. Mechanik jednoduše sešlápl plynový pedál příliš razantně, což nebylo to pravé u auta s více jak 400 koňmi na zadních kolech a mokrou vozovkou pod nimi. Kupé MF4 GT se tedy rozhodlo, že namísto silnice vyrazí prozkoumat nejbližší příkop a přilehlé stromořadí.

Vypadá to, že vůz utrpěl hlavně v zadních partiích, stejně jako na levém boku. Motor uložený vpředu, kterým není nic jiného než přeplňovaný 4,4litrový osmiválec BMW naladěný na 407 koní a 600 Nm točivého momentu tak nejspíše bude v pořádku. Obdobně lze smýšlet o vpředu uložené šestistupňové automatické převodovce, kardan by ale již zásah dostat mohl, stejně jako diferenciál.

Jakkoliv se tedy nejspíše nebavíme o totálce, rozhodně nepůjde o levnou opravdu. Wiesmann totiž aktuálně již není mezi živými, firma v důsledku špatného finančního toku musela své operace v roce 2014 zabalit. To ve výsledku jen navýšilo hodnotu již existujících exemplářů, pročež jedno kupé bylo nedávno k mání za 124 750 Eur (cca 3,2 mil. Kč). Levná chyba to tedy jistě nebyla...


Špatný den v práci? Řekněte to mechanikovi, který zničil vzácný sporťák za miliony - 1 - Wiesmann MF4 GT 2018 crash 01Špatný den v práci? Řekněte to mechanikovi, který zničil vzácný sporťák za miliony - 2 - Wiesmann MF4 GT 2018 crash 02Špatný den v práci? Řekněte to mechanikovi, který zničil vzácný sporťák za miliony - 3 - Wiesmann MF4 GT 2018 crash 03Špatný den v práci? Řekněte to mechanikovi, který zničil vzácný sporťák za miliony - 4 - Wiesmann MF4 GT 2018 crash 04Špatný den v práci? Řekněte to mechanikovi, který zničil vzácný sporťák za miliony - 5 - Wiesmann MF4 GT 2018 crash 05Špatný den v práci? Řekněte to mechanikovi, který zničil vzácný sporťák za miliony - 6 - Wiesmann MF4 GT 2018 crash 06
Prověření čerstvě opraveného Wiesmannu MF4 GT neskončilo zrovna k radosti majitele, mechanik jej totiž poslal mimo silnici

Foto: De Vries Media

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.