Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Srovnání nejvýkonnějších sedanů světa v akceleraci na 300 km/h má nečekaný výsledek
17.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Zrychlení na stovku nebo dvoustovku jistě relevantní údaj, v případě aut s výkonem okolo 600 koní se ale chleba láme jinde. V čí prospěch? Podívejte se.
Docela nedávno jsme mohli přivítat nejnovější přírůstek mezi supervýkonné sedany, další generaci BMW M5. Něco podobného logicky vždy zčeří stojaté vody toho kterého segmentu a vede k touze poměřit dynamiku novice s dosavadními harcovníky. A kolegové z německého Sport auta se rozhodli udělat přesně to - pronajali si letiště, zajistili přítomnost nové M5 a k ní přizvali partu svalovců od Mercedesu-AMG E63 S, přes Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid až po Cadillac CTS-V. A pustili se do zjišťování, který automobil jako první dosáhne rychlosti 300 km/h.
Před výstřelem je potřeba si ujasnit, jak si vozy stojí ve srovnání papírových parametrů. BMW pohání 4,4 V8 s dvěma turbodmychadly, který umí 441 kW (600 koní) a 750 Nm. Na jeden litr objemu motoru vychází 137 koní. Stokilometrovou metu porazí za 3,4 sekundy.
Mercedes do boje přijíždí s osmiválcem 4,0 dvakrát přeplňovaným turbem, to značí 450 kW (612 koní) a 850 Nm, jinak řečeno 154 koní na litr. Hodnotu 100 km/h protne za 3,4 vteřiny.
Porsche jako tradiční bašta sportovních aut má na tomto poli také co říci, byť jeho Panamera je spíše liftback než sedan. Má opět 4,0 V8 se dvěma turby, který spolu s elektromotorem generuje 500 kW (680 koní) a 850 Nm, což dává 138 koní na jediný litr objemu agregátu. Stovka padne stejně jako u předchůdců - za 3,4 sekundy.
Poslední čísla odpovídají Cadillacu, pohon 6,2 V8 dopuje kompresor na celkových 415 kW (564 koní) a 747 Nm. Slabších 92 koní znamenají litr z celkového objemu motorové jednotky a 4,2 sekundy na 100 km/h.
Pokud se vám z těch čísel zatočila hlava, nedivíme se, praxe ale tak nepřehledná není. Bez znalosti čehokoli by člověk logicky čekal, že poslední přicházející do hry bude vítězem, protože to tak u novinek bývá. Jenže to se nestalo. Se znalostí technických dat parametrů by jasným favoritem mělo být 680koňové Porsche, navíc... je to Porsche, auto stvořené pro velmi vysoké rychlosti. Jenže ani to se nestalo. Kdo tedy zvítězil?
Kompletní letka pokořila tradiční hranici 250 km/h ve velmi podobném tepu, s blížící se třístovkou se ale začaly objevovat rozdíly. První došly síly Cadillacu, to nepřekvapí. Zbylá trojka se prala o stupeň vítězů, do posledního kilometru na tachometru nebylo jasné, kdo se postaví nejvýš. Třístovku nakonec zvládl ze všech nejrychleji pokořit Mercedes, druhé místo mělo na dosah Porsche, ale v samotném závěru číslo 300 naskočilo na digitálním ukazateli BMW M5. Těsně, ale je to tak. Vteřina rozdělila druhou a třetí pozici.
Nevyzpytatelný souboj ovládli Němci, za Mercedes se postavilo BMW a Porsche. Cadillac v této disciplíně potvrdil nejnižší výkon a pohon jen zadních kol. Naopak AMG překvapilo přes druhé největší stádo koní pod kapotou, zklamáním může být až třetí pozice Porsche, které papírově mělo ujet všem, nakonec ale nestačilo ani nové M5. Podívejte se na to všechno sami...
Na uzavřené dráze pustili uzdu všem koním výkonné supersedany. Rozdaly si to v souboji o dosažení hranice 300 km/h a nejnovější model málem skončil až třetí, nejsilnější nevyhrál
Zdroj: Sport auto@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 9 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 10 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch