Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Srovnání nejvýkonnějších sedanů světa v akceleraci na 300 km/h má nečekaný výsledek
17.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Zrychlení na stovku nebo dvoustovku jistě relevantní údaj, v případě aut s výkonem okolo 600 koní se ale chleba láme jinde. V čí prospěch? Podívejte se.
Docela nedávno jsme mohli přivítat nejnovější přírůstek mezi supervýkonné sedany, další generaci BMW M5. Něco podobného logicky vždy zčeří stojaté vody toho kterého segmentu a vede k touze poměřit dynamiku novice s dosavadními harcovníky. A kolegové z německého Sport auta se rozhodli udělat přesně to - pronajali si letiště, zajistili přítomnost nové M5 a k ní přizvali partu svalovců od Mercedesu-AMG E63 S, přes Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid až po Cadillac CTS-V. A pustili se do zjišťování, který automobil jako první dosáhne rychlosti 300 km/h.
Před výstřelem je potřeba si ujasnit, jak si vozy stojí ve srovnání papírových parametrů. BMW pohání 4,4 V8 s dvěma turbodmychadly, který umí 441 kW (600 koní) a 750 Nm. Na jeden litr objemu motoru vychází 137 koní. Stokilometrovou metu porazí za 3,4 sekundy.
Mercedes do boje přijíždí s osmiválcem 4,0 dvakrát přeplňovaným turbem, to značí 450 kW (612 koní) a 850 Nm, jinak řečeno 154 koní na litr. Hodnotu 100 km/h protne za 3,4 vteřiny.
Porsche jako tradiční bašta sportovních aut má na tomto poli také co říci, byť jeho Panamera je spíše liftback než sedan. Má opět 4,0 V8 se dvěma turby, který spolu s elektromotorem generuje 500 kW (680 koní) a 850 Nm, což dává 138 koní na jediný litr objemu agregátu. Stovka padne stejně jako u předchůdců - za 3,4 sekundy.
Poslední čísla odpovídají Cadillacu, pohon 6,2 V8 dopuje kompresor na celkových 415 kW (564 koní) a 747 Nm. Slabších 92 koní znamenají litr z celkového objemu motorové jednotky a 4,2 sekundy na 100 km/h.
Pokud se vám z těch čísel zatočila hlava, nedivíme se, praxe ale tak nepřehledná není. Bez znalosti čehokoli by člověk logicky čekal, že poslední přicházející do hry bude vítězem, protože to tak u novinek bývá. Jenže to se nestalo. Se znalostí technických dat parametrů by jasným favoritem mělo být 680koňové Porsche, navíc... je to Porsche, auto stvořené pro velmi vysoké rychlosti. Jenže ani to se nestalo. Kdo tedy zvítězil?
Kompletní letka pokořila tradiční hranici 250 km/h ve velmi podobném tepu, s blížící se třístovkou se ale začaly objevovat rozdíly. První došly síly Cadillacu, to nepřekvapí. Zbylá trojka se prala o stupeň vítězů, do posledního kilometru na tachometru nebylo jasné, kdo se postaví nejvýš. Třístovku nakonec zvládl ze všech nejrychleji pokořit Mercedes, druhé místo mělo na dosah Porsche, ale v samotném závěru číslo 300 naskočilo na digitálním ukazateli BMW M5. Těsně, ale je to tak. Vteřina rozdělila druhou a třetí pozici.
Nevyzpytatelný souboj ovládli Němci, za Mercedes se postavilo BMW a Porsche. Cadillac v této disciplíně potvrdil nejnižší výkon a pohon jen zadních kol. Naopak AMG překvapilo přes druhé největší stádo koní pod kapotou, zklamáním může být až třetí pozice Porsche, které papírově mělo ujet všem, nakonec ale nestačilo ani nové M5. Podívejte se na to všechno sami...
Na uzavřené dráze pustili uzdu všem koním výkonné supersedany. Rozdaly si to v souboji o dosažení hranice 300 km/h a nejnovější model málem skončil až třetí, nejsilnější nevyhrál
Zdroj: Sport auto@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
dnes - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda