Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SsangYong Korando 2012: menší facelift a dva nové motory navrch
9.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na každém autosalonu se objeví pár menších novinek, kterých si ve stínu těch velkých málokdo všimne. Letos v Ženevě se mezi takové zařadilo inovované Korando.
Ale on si za to SsangYong vlastně může sám. Již týdny před autosalonem s takovou vehemencí tlačil do médií koncept XIV-2, že si po jeho boku mohl jen stěží někdo všimnout faceliftovaného Koranda. Naštěstí podrobnější studie toho, na co jsme v našem ženevském speciálu ještě zapomněli odhalila i toto přehlédnutí. A tak jej alespoň zpětně napravujeme.
Slovo facelift je v případě novinek pro Korando možná trochu přehnané, ale minimálně o větší inovace pro nový modelový rok jde zcela bezesporu. Po vizuální stránce se mnoho nezměnilo - vůz dostal jinou masku chladiče s chromovaným lemováním a odlišně řešené stěrače čelního skla. Uvnitř pak má zaujmout nové LED podsvětlení palubních přístrojů, obložení palubní desky jakousi imitací karbonových vláken a chromovaná hlavice řadící páky. Dovnitř ale zatím díky oficiálním snímků nahlédnout nemůžeme a v Ženevě jsme se nepodívali, takže musíme věřit tiskové zprávě dvojitého S.
Asi zajímavější jsou technické inovace. Úplnou novinkou je dvoulitrový naftový motor, který se stane novým dieselovým základem. Nabízí výkon nejvýše 109 kW (149 koní), který bude dodáván jak s pohonem předních, tak všech kol. Podrobnější technická data zatím neznáme, víme ale, že ve verzi 2WD spotřebuje toto Korando v kombinovaném režimu 5,5 litru nafty na 100 km, s pohonem 4WD pak 5,9 litru nafty na 100 km.
Druhá motorová novinka - dvoulitrový „benzin” - je pouze přepracovaná. Netušíme, jak moc, úpravy ale měly za následek snížení normované spotřeby paliva. U varianty 2WD je to na 7,3 litru benzinu na 100 km, u čtyřkolky pak rovných 8 litrů. Dodejme, že ve všech případech hovoříme o modelech s šestistupňovou manuální převodovkou.
Kolik budou tyto novinky stát zatím SsangYong ani nenaznačil, v prodeji by se ale měly objevit během letošního léta.
Faceliftované Korando poznají na pohled jen znalí, úplně nový je jen naftový dvoulit pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva