Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SsangYong SIV-2 je předzvěstí SUV střední třídy, jde o prémiový mild hybrid
1.3.2016 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Další SUV od korejské značky už po velkém zavazadelníku netouží. Díky nikterak silnému elektromotoru prahne primárně po redukci emisí CO2.
Pokud si pamatujete naší předženevskou upoutávku k produktům značky SsangYong, jistě si mimo produkční verze modelu Tivoli XLV vzpomenete také na avízo evoluce konceptu SIV, který se objevil na výstavišti Palexpo před třemi roky. Popisovali jsme ho jako Hyundai Ioniq „na chůdách“ a nyní se mu v Ženevě můžeme podívat tváří... v čelní masku. Je to skutečně další evoluce zmíněného konceptu a nese příznačný název SIV-2.
Zhmotnělá budoucnost „prémiového SUV střední velikosti“ se tváří jako velký crossover s agresivní tváří dozdobenou stylovými světlomety a nárazníkem s velkými otvory reprezentujícími vstupní brány pro vzduch proudicí do motorového prostoru. V něm pak nalezneme naznačenou hybridní soustavu zastoupenou kombinací spalovací jednotky a elektromotoru.
Mild-hybrid znamená v první části přeplňované benzinové patnáctistovky obohacené přímým vstřikem paliva a v té druhé pak elektromotor, co svými 10 kW skutečně jen asistuje v určitých jízdních režimech. K jeho napájení má vůz v útrobách umístěny lithium-iontový akumulátor se skromnou kapacitou 0,5 kWh a 48voltový elektrický okruh zajišťující spolu se zmíněnou kombinací „tichou a efektivní jízdu při redukci emisí CO2“ - zejména při plynulé jízdě nízkými rychlostmi.
Pohledem směrem k zádi si všimnete svalnatého profilu a masivních zadních blatníků navazujících na mohutný C-sloupek. V kabině pro čtyři cestující se nacházejí čtyři nezávislé sedačky (jako ze zasedačky - chtělo by se říci) uchycené k ploché podlaze. Nakonec je tu relativně čistá palubní deska s minimem ovladačů, jejichž funkci supluje velký displej.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
SsangYong SIV-2 asi v praxi bůh ví kolik emisí neušetří, ale vzhledem k jeho podobě je nutné brát v potaz že je to stále ještě předprodukční kus a u něho se může změnit hodně věcí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 8 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva