Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SsangYong SIV-2 je předzvěstí SUV střední třídy, jde o prémiový mild hybrid
1.3.2016 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Další SUV od korejské značky už po velkém zavazadelníku netouží. Díky nikterak silnému elektromotoru prahne primárně po redukci emisí CO2.
Pokud si pamatujete naší předženevskou upoutávku k produktům značky SsangYong, jistě si mimo produkční verze modelu Tivoli XLV vzpomenete také na avízo evoluce konceptu SIV, který se objevil na výstavišti Palexpo před třemi roky. Popisovali jsme ho jako Hyundai Ioniq „na chůdách“ a nyní se mu v Ženevě můžeme podívat tváří... v čelní masku. Je to skutečně další evoluce zmíněného konceptu a nese příznačný název SIV-2.
Zhmotnělá budoucnost „prémiového SUV střední velikosti“ se tváří jako velký crossover s agresivní tváří dozdobenou stylovými světlomety a nárazníkem s velkými otvory reprezentujícími vstupní brány pro vzduch proudicí do motorového prostoru. V něm pak nalezneme naznačenou hybridní soustavu zastoupenou kombinací spalovací jednotky a elektromotoru.
Mild-hybrid znamená v první části přeplňované benzinové patnáctistovky obohacené přímým vstřikem paliva a v té druhé pak elektromotor, co svými 10 kW skutečně jen asistuje v určitých jízdních režimech. K jeho napájení má vůz v útrobách umístěny lithium-iontový akumulátor se skromnou kapacitou 0,5 kWh a 48voltový elektrický okruh zajišťující spolu se zmíněnou kombinací „tichou a efektivní jízdu při redukci emisí CO2“ - zejména při plynulé jízdě nízkými rychlostmi.
Pohledem směrem k zádi si všimnete svalnatého profilu a masivních zadních blatníků navazujících na mohutný C-sloupek. V kabině pro čtyři cestující se nacházejí čtyři nezávislé sedačky (jako ze zasedačky - chtělo by se říci) uchycené k ploché podlaze. Nakonec je tu relativně čistá palubní deska s minimem ovladačů, jejichž funkci supluje velký displej.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
SsangYong SIV-2 asi v praxi bůh ví kolik emisí neušetří, ale vzhledem k jeho podobě je nutné brát v potaz že je to stále ještě předprodukční kus a u něho se může změnit hodně věcí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před hodinou - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 3 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 4 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 5 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva