Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tento řidič zničeho nic zdemoloval své auto na rovné sinici. Co se tu jen mohlo stát?
28.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Rovná silnice obvykle není tím místem, kde by lidé ztráceli kontrolu nad auty a končili mimo ní. Tady se to ale stalo a jako nezřídka je to poučné pro nás všechny.
Silnice s dlouhými rovnými úseky nemusí být automaticky bezpečné, naopak se na nich kolikrát stává docela dost nehod. Důvody ale bývají buď ve ztrátě pozornosti nebo nesprávném předjíždění, k obojímu takové cesty přirozeně svádí. V prvním případě vás prostě uspí charakter silnice, na kterém musíte jen občas mírně zatočit, ve druhém vám dodají dlouhé rovinky příliš mnoho sebevědomí. Případ, který vám ukážeme dnes, je jiný, přesto se odehrál na zcela rovném úseku, skončil dost smutně a na jeho začátku stála zbytečná řidičská chyba.
Na videu níže vidíme jet první generaci Hondy CR-V vyráběnou mezi lety 1995 a 2001. To není prototyp dokonale ovladatelného auta, tuplem po tolika letech, řidič by s ním tedy měl zacházet rozvážněji. Šofér černého SUV se tím neřídil a i když jel po sice užší, ale jinak rovné silnici, během pár chvil se ocitl na střeše v lese.
Příčinou si nemůžeme být zcela jisti, ze snímku to ale vypadá, že šofér jel ve vláčku za ostatními účastníky provozu, a tak neměl dostatečný rozhled před sebe. Když se pak zpod auta před ním vynořil zdánlivě velký výtluk, zareagoval zbrklým úhybným manévrem vpravo. Udělal to skutečně příliš razantně, auto s dost možná nedokonale fungujícími tlumiči to „rozhoupalo” a chvíli se po silnici potácelo jak neohrabaný tanečník. Po několika marných korekcích CR-V přešlo do přetáčivého smyku a vyjelo mimo silnici na kraj lesa, kde narazilo do příkopu a převrátilo se na střechu.
Štěstím budiž, že dotyčnému se nic vážného nestalo, jeho auto je ale totálně zničené. A vypadá to vážně na řidičskou chybu. Jednak je lepší držet si větší odstup a když o zrovna z jakéhokoli důvodu neděláte, je třeba na rychlá zjištění reagovat adekvátně. Je sice hezké chtít se vyhnout díře v silnici a tím ochránit podvozek, pokud se o to ale pokusíte příliš zbrkle, může vás to přivést do horší situace. Někdy je tak lepší zatnout zuby a výmolem prostě projet - v lepším případě to skončí bez poškození vozu, v horším proraženou pneumatikou či zničeným ráfkem. Obojí je ale lepší než auto na střeše...
K neštěstí stačilo rozhoupat auto s vysokým těžištěm a nedokonalou technikou prudkým úhybným manévrem. Tato nehoda se vážně nemusela stát
Zdroj: Road Cams@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva