Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Stará Dacia se ve sprintu postavila 500koňovému BMW. Výsledek vlastně překvapí
7.7.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Když se na start sprintu postaví dva podobné stroje, jde obvykle buď o recesi, nebo je ten nenápadný stařík ve skutečnosti k neporažení. Tady se ale nestalo ani jedno z toho.
Dacia 1300 je památkou na doby Studené války. Na přetlačovanou Západu s Východem pamatuje také rumunská automobilka, která v té době produkovala model 1300 příbuzný technikou i vzhledem francouzskému Renaultu 12. Cenově dostupný automobil vyráběný za Železnou oponou nebyl žádným zázrakem přinejmenším po většinu svého života už jako nový model, takže co by dnes mohl předvést ve srovnání s moderním BMW?
Přesto se na rumunském šampionátu ve sprintu se objevila právě červená Dacia 1300. Trochu to připomíná, když se na podobném místě objevují Trabanty - buď jde o legraci, nebo takové auto nelze porazit ničím ani hodně rychlým. Tady to chvíli vypadá na druhou možnost - majitel Dacie vůz obdařil pohonem všech čtyř kol, motorem o objemu 1,8 litru, turbodmychadlem a velkým mezichladičem stlačeného vzduchu. Výsledkem je 500 koní a trakce na rozdávání. Ve srovnání se socialistickým produktem své doby je rudá Dacia asi desetkrát silnější.
Proti Dacii se na start závodu ve sprintu postavilo BMW 335xd F31, které by za normálních okolností nemohlo stačit. Jenže i to bylo upravené na 500 koní. Síly by měly být papírově vyrovnané, co se týče hnaných náprav a výkonu. U Dacie je možné předpokládat nižší hmotnost, která by mohla být rozhodující. Takže obvyklý výsledek?
Nikoli, BMW osvědčilo svou propracovanější konstrukci a Dacci nakonec porazilo. Přesto tým WPP se svým upraveným BMW málem propadl depresi, když se Dacia držela až do konce těsně za kouřícím bavorákem. Podívejte se na to sami...
Závod nakonec pro Dacii neskončil ideálně, ale má na to podobné stroje porazit. Chyba by mohla být v řidiči, který dobře odstartoval, ale dál to bylo horší
Zdroj: M5Phenomenon@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva