Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Supervýkonné luxusní sedany si to rozdaly ve sprintu. A jeho průběh vás asi překvapí
15.4.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Oba mají přes 600 koní a přesto překypují luxusem. Pokud chcete vůz, který touží být tím nejlepším ze všech světů, je to jeden z těchto dvou.
Soupeři pro tohle klání jsou na první pohled velmi vyrovnaní. Na jedné straně letištní dráhy stojí BMW M760Li, které disponuje výkonem 610 koní, točivým momentem až 800 Nm a pohonem 4x4. Na druhé straně je Mercedes-AMG S63, který má dokonce 612 koní, 900 Nm a také pohon 4x4. Jenže má to háček - tohle jsou specifikace obou aut pro země s pravostranným provozem, ty ostatní dostávají v případě Mercedesu variantu bez pohonu všech kol. A to je poněkud diskriminující.
Proto má tohle klání v podání britského Carwow jasného favorita - BMW, které má nejen pohon všech kol, ale také více jak o polovinu větší motor, což by mohlo znamenat výhodu aspoň v určitých otáčkách. Klíčová je ale ona čtyřkolka, neboť ve sprintu na 400 metrů je právě pohon všech kol výhodou, kterou je těžké smazat v dalším průběhu. Jistě, pokud bude mít jedno auto 300 a druhé 600 koní, na vítězství to stačit nebude, ale tady? Navíc M760Li by coby největší monstrum svého druhu (větší motor mezi podobnými auty žádné jiné nemá) bylo favoritem v každém podobném klání.
Nebudeme vás napínat, vyhraje i v tomto, je to ale docela nepřesvědčivé. Jen dvě desetiny sekundy na 400 metrech nejsou s ohledem na lepší techniku mnoho a ani start není v podání BMW o tolik lepší než u Mercedesu. Třída S od AMG je v podstatě celý sprint vyrovnaným soupeřem nebo je rychlejší a všechno ztratí na startu. To nakonec později potvrdí klání s letmým startem, ve kterém má Mercedes navrch, třebaže roli tu hraje i rychlost podřazení automatu (startuje se na vyšší než optimální stupeň).
To je docela překvapivé - čekali bychom, že M760Li tady bude kralovat vždy a jako zadokolka si S63 od AMG pořádně neškrtne. Realitou nicméně je, že BMW má i v tomto případě co dělat, aby bylo rychlejší a stát proti němu „česká” verze Mercedesu s pohonem 4Matic a stovkou za 3,5 sekundy, velmi pravděpodobně by prohrálo. Pro Mnichov to musí být zklamání, když už sáhl po více jak šestilitrovém dvanáctiválci s dvěma turby a skoro nekonečným potenciálem, třebaže je může těšit, že v testu brzd byl jejich stroj i přes vyšší hmotnost lepší. Podívejte se na to všechno sami...
Docela překvapivý průběh má klání BMW M760Li s Mercedesem-AMG S63 pouze se zadním pohonem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 2 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 3 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 5 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 6 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda