Reklama

Takhle akceleruje jediný sériový diesel se čtyřmi turby, do omezovače doslova bourá

Nové BMW M550d si dělá zálusk na to být jedním z nejrychlejších naftových aut světa a zjevně ne marně. Jeho dynamika je skutečně pozoruhodná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Takhle akceleruje jediný sériový diesel se čtyřmi turby, do omezovače doslova bourá

9.12.2017 | Petr Prokopec | 72 příspěvků

Nové BMW M550d si dělá zálusk na to být jedním z nejrychlejších naftových aut světa a zjevně ne marně. Jeho dynamika je skutečně pozoruhodná.

Má šest válců a čtyři turba a z pohledu řidiče umí slušně zabrat. Mluvíme o novém BMW M550d, na které se zaměříme i dnes. Tentokrát to ale nebude ani tak o pocitech jako o suchých datech dokladujících jeho dynamiku. Nejvýkonnější šestiválcový turbodiesel všech dob instalovaný v produkčním voze byl změřen při sprintu na stovku, dvoustovku i v rámci maximálky. Je tedy skutečně tak dobrý, jak naznačují oficiální technická data?

Než budeme moci danou otázku zodpovědět, musíme nejprve zapátrat v tovární dokumentaci. Ta odhaluje akceleraci z klidu na stovku za 4,4 sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h. Obojí má přitom na starosti třílitrový šestiválec, který byl doplněn čtyřmi turbodmychadly. Výkon tak vyskočil na 400 koní, v rámci točivého momentu je možné počítat s 760 Nm v rozmezí 2 000 a 3 000 otáček.

Taková jsou tedy papírová data, jaká je ovšem realita? Při akceleraci na stovku BMW M550d za technickými parametry poněkud zaostává, i při aktivované funkci Launch Control potřebuje něco okolo 4,8 sekundy. Dvoustovku pokoří pod 17 sekund a tachometrovou dvěstěpadesátku pod třicet. Ve skutečnosti však v danou chvíli jede „jen“ 242 km/h, proto bylo třeba další měření.

Tachometrovým maximem pro vůz je tedy nakonec 260 km/h, kdy zasáhne omezovač rychlosti a GPS v tu chvíli eviduje skutečnou rychlost o devět kilometrů v hodině nižší. Této rychlosti M550d dosáhne za méně než 36 sekund, což je na diesel více než působivé, zvláště když vidíme, jak by dále akcelerovalo a do omezovače spíše nabourá, než že by se něj sofistikovaně zastavilo. Co za to? Základní cena v případě sedanu startuje na částce 2 310 100 Kč, o něco dráže ale můžete mít i kombík...

Takhle akceleruje jediný sériový diesel se čtyřmi turby, do omezovače doslova bourá - 1 - BMW M550d xDrive 0-260 kmh novy videoscreen 01Takhle akceleruje jediný sériový diesel se čtyřmi turby, do omezovače doslova bourá - 2 - BMW M550d xDrive 0-260 kmh novy videoscreen 02Takhle akceleruje jediný sériový diesel se čtyřmi turby, do omezovače doslova bourá - 3 - BMW M550d xDrive 0-260 kmh novy videoscreen 03Takhle akceleruje jediný sériový diesel se čtyřmi turby, do omezovače doslova bourá - 4 - BMW M550d xDrive 0-260 kmh novy videoscreen 04
BMW M550d xDrive dosahuje maximální možné rychlosti za necelých 36 sekund. Tachometr v té době ukazuje 260 km/h, realita je o trochu nižší

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 72 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama