Takhle akceleruje jediný sériový diesel se čtyřmi turby, do omezovače doslova bourá

Nové BMW M550d si dělá zálusk na to být jedním z nejrychlejších naftových aut světa a zjevně ne marně. Jeho dynamika je skutečně pozoruhodná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Takhle akceleruje jediný sériový diesel se čtyřmi turby, do omezovače doslova bourá

9.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Takhle akceleruje jediný sériový diesel se čtyřmi turby, do omezovače doslova bourá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové BMW M550d si dělá zálusk na to být jedním z nejrychlejších naftových aut světa a zjevně ne marně. Jeho dynamika je skutečně pozoruhodná.

Má šest válců a čtyři turba a z pohledu řidiče umí slušně zabrat. Mluvíme o novém BMW M550d, na které se zaměříme i dnes. Tentokrát to ale nebude ani tak o pocitech jako o suchých datech dokladujících jeho dynamiku. Nejvýkonnější šestiválcový turbodiesel všech dob instalovaný v produkčním voze byl změřen při sprintu na stovku, dvoustovku i v rámci maximálky. Je tedy skutečně tak dobrý, jak naznačují oficiální technická data?

Než budeme moci danou otázku zodpovědět, musíme nejprve zapátrat v tovární dokumentaci. Ta odhaluje akceleraci z klidu na stovku za 4,4 sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h. Obojí má přitom na starosti třílitrový šestiválec, který byl doplněn čtyřmi turbodmychadly. Výkon tak vyskočil na 400 koní, v rámci točivého momentu je možné počítat s 760 Nm v rozmezí 2 000 a 3 000 otáček.

Taková jsou tedy papírová data, jaká je ovšem realita? Při akceleraci na stovku BMW M550d za technickými parametry poněkud zaostává, i při aktivované funkci Launch Control potřebuje něco okolo 4,8 sekundy. Dvoustovku pokoří pod 17 sekund a tachometrovou dvěstěpadesátku pod třicet. Ve skutečnosti však v danou chvíli jede „jen“ 242 km/h, proto bylo třeba další měření.

Tachometrovým maximem pro vůz je tedy nakonec 260 km/h, kdy zasáhne omezovač rychlosti a GPS v tu chvíli eviduje skutečnou rychlost o devět kilometrů v hodině nižší. Této rychlosti M550d dosáhne za méně než 36 sekund, což je na diesel více než působivé, zvláště když vidíme, jak by dále akcelerovalo a do omezovače spíše nabourá, než že by se něj sofistikovaně zastavilo. Co za to? Základní cena v případě sedanu startuje na částce 2 310 100 Kč, o něco dráže ale můžete mít i kombík...


Takhle akceleruje jediný sériový diesel se čtyřmi turby, do omezovače doslova bourá - 1 - BMW M550d xDrive 0-260 kmh novy videoscreen 01Takhle akceleruje jediný sériový diesel se čtyřmi turby, do omezovače doslova bourá - 2 - BMW M550d xDrive 0-260 kmh novy videoscreen 02Takhle akceleruje jediný sériový diesel se čtyřmi turby, do omezovače doslova bourá - 3 - BMW M550d xDrive 0-260 kmh novy videoscreen 03Takhle akceleruje jediný sériový diesel se čtyřmi turby, do omezovače doslova bourá - 4 - BMW M550d xDrive 0-260 kmh novy videoscreen 04
BMW M550d xDrive dosahuje maximální možné rychlosti za necelých 36 sekund. Tachometr v té době ukazuje 260 km/h, realita je o trochu nižší

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše