Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle akceleruje jediný sériový diesel se čtyřmi turby, do omezovače doslova bourá
9.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové BMW M550d si dělá zálusk na to být jedním z nejrychlejších naftových aut světa a zjevně ne marně. Jeho dynamika je skutečně pozoruhodná.
Má šest válců a čtyři turba a z pohledu řidiče umí slušně zabrat. Mluvíme o novém BMW M550d, na které se zaměříme i dnes. Tentokrát to ale nebude ani tak o pocitech jako o suchých datech dokladujících jeho dynamiku. Nejvýkonnější šestiválcový turbodiesel všech dob instalovaný v produkčním voze byl změřen při sprintu na stovku, dvoustovku i v rámci maximálky. Je tedy skutečně tak dobrý, jak naznačují oficiální technická data?
Než budeme moci danou otázku zodpovědět, musíme nejprve zapátrat v tovární dokumentaci. Ta odhaluje akceleraci z klidu na stovku za 4,4 sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h. Obojí má přitom na starosti třílitrový šestiválec, který byl doplněn čtyřmi turbodmychadly. Výkon tak vyskočil na 400 koní, v rámci točivého momentu je možné počítat s 760 Nm v rozmezí 2 000 a 3 000 otáček.
Taková jsou tedy papírová data, jaká je ovšem realita? Při akceleraci na stovku BMW M550d za technickými parametry poněkud zaostává, i při aktivované funkci Launch Control potřebuje něco okolo 4,8 sekundy. Dvoustovku pokoří pod 17 sekund a tachometrovou dvěstěpadesátku pod třicet. Ve skutečnosti však v danou chvíli jede „jen“ 242 km/h, proto bylo třeba další měření.
Tachometrovým maximem pro vůz je tedy nakonec 260 km/h, kdy zasáhne omezovač rychlosti a GPS v tu chvíli eviduje skutečnou rychlost o devět kilometrů v hodině nižší. Této rychlosti M550d dosáhne za méně než 36 sekund, což je na diesel více než působivé, zvláště když vidíme, jak by dále akcelerovalo a do omezovače spíše nabourá, než že by se něj sofistikovaně zastavilo. Co za to? Základní cena v případě sedanu startuje na částce 2 310 100 Kč, o něco dráže ale můžete mít i kombík...
BMW M550d xDrive dosahuje maximální možné rychlosti za necelých 36 sekund. Tachometr v té době ukazuje 260 km/h, realita je o trochu nižší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 8 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před hodinou - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 4 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry