Takhle by to dopadlo, kdyby VW zašel s přeznačkováním svých aut moc daleko

Sdílení komponentů a někdy i celých výrobků je v rámci velkých koncernů obvyklé, každý si ale musí stanovit jasnou hranici, kterou nesmí překročit. Tohle by i u VW bylo moc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Takhle by to dopadlo, kdyby VW zašel s přeznačkováním svých aut moc daleko

6.8.2018 | Mirek Mazal

Takhle by to dopadlo, kdyby VW zašel s přeznačkováním svých aut moc daleko

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sdílení komponentů a někdy i celých výrobků je v rámci velkých koncernů obvyklé, každý si ale musí stanovit jasnou hranici, kterou nesmí překročit. Tohle by i u VW bylo moc.

Automobilky sdružené pod jednou střechou si ve snaze o dosažení maximální efektivity pochopitelně pomáhají. Sdílený vývoj je běžný, sdílení „neviditelných” komponentů též, někdy ale spolupráce zajde tak daleko, že z výrobní linky sjíždějí prakticky stejné vozy označené jiným názvem. Typickým příkladem je trojice Škoda Citigo, Volkswagen up! a Seat Mii - drobné kompakty jsou téměř identické, ale každý z nich reprezentuje vlastní značku. Podobných případů by se našlo více, však tu máme třeba Škodu Rapid a Seat Toledo nebo Škodu Karoq a Seat Ateca. Nikdy nejde o dokonale stejná auta, mají ale velmi blízko k naplnění pojmu „přeznačkování”.

Kromě německého koncernu se podobně chovají také v kolínském TPCA, kde pod jednou střechou montují skoro stejné vozy s jiným znakem na přídi. A našli bychom i podobné projevy spolupráce mezi výrobci, kteří nejsou sdružení v jednom koncernu. Zrovna Němci jsou po nezdarech opatrní a hlídají si, aby to se sdílením aut mezi svými značkami nepřehnali. Dnes se ale podíváme na to, co by se stalo, kdyby překročili pomyslnou hranici únosnosti.

Jde o následky totálního přeznačkování Audi R8 do podoby Seatu. Samo Audi již jednoho bratra má, sdílí mnohé s Lamborghini Huracán, to je ale ještě prestižnější značka. Dát logo Seatu na velmi rychlém kupé z Ingolstadtu zní ujetě, čistě teoreticky by to v rámci koncernového propojování modelů šlo. Prostě by se vzalo totéž auto bez velkých vícenákladů nabídlo s menšími designovými úpravami pod dalším logem.

Působnost jednotlivých značek jasně vymezuje mantinely, takže něčeho podobného se v praxi zřejmě nikdy nedočkáme, grafický software ale umí i taková kouzla proměnit v realitu. Stačilo pár umných tahů myší a hned se po závodním okruhu prohání atmosférický desetiválcový Seat s kontrastními nasávacími otvory pro motor uložený za řidičem. Ostře tvarované světlomety dodávají na agresivitě přední masky typické pro současné vozy ze Španělska. Máme pocit, že to celé vypadá trochu nepatřičně, ale... třeba to uvidíte jinak.


Takhle by to dopadlo, kdyby VW zašel s přeznačkováním svých aut moc daleko - 1 - Seat R8 jako ilustrace preznackovavani 01Takhle by to dopadlo, kdyby VW zašel s přeznačkováním svých aut moc daleko - 2 - Seat R8 jako ilustrace preznackovavani 02
Kříženec Audi R8 a Seatu by mohl reprezentovat sdílení technologií na nejvyšší úrovni

Zdroj: Carscoops

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.