Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle by to dopadlo, kdyby VW zašel s přeznačkováním svých aut moc daleko
6.8.2018 | Mirek Mazal
Sdílení komponentů a někdy i celých výrobků je v rámci velkých koncernů obvyklé, každý si ale musí stanovit jasnou hranici, kterou nesmí překročit. Tohle by i u VW bylo moc.
Automobilky sdružené pod jednou střechou si ve snaze o dosažení maximální efektivity pochopitelně pomáhají. Sdílený vývoj je běžný, sdílení „neviditelných” komponentů též, někdy ale spolupráce zajde tak daleko, že z výrobní linky sjíždějí prakticky stejné vozy označené jiným názvem. Typickým příkladem je trojice Škoda Citigo, Volkswagen up! a Seat Mii - drobné kompakty jsou téměř identické, ale každý z nich reprezentuje vlastní značku. Podobných případů by se našlo více, však tu máme třeba Škodu Rapid a Seat Toledo nebo Škodu Karoq a Seat Ateca. Nikdy nejde o dokonale stejná auta, mají ale velmi blízko k naplnění pojmu „přeznačkování”.
Kromě německého koncernu se podobně chovají také v kolínském TPCA, kde pod jednou střechou montují skoro stejné vozy s jiným znakem na přídi. A našli bychom i podobné projevy spolupráce mezi výrobci, kteří nejsou sdružení v jednom koncernu. Zrovna Němci jsou po nezdarech opatrní a hlídají si, aby to se sdílením aut mezi svými značkami nepřehnali. Dnes se ale podíváme na to, co by se stalo, kdyby překročili pomyslnou hranici únosnosti.
Jde o následky totálního přeznačkování Audi R8 do podoby Seatu. Samo Audi již jednoho bratra má, sdílí mnohé s Lamborghini Huracán, to je ale ještě prestižnější značka. Dát logo Seatu na velmi rychlém kupé z Ingolstadtu zní ujetě, čistě teoreticky by to v rámci koncernového propojování modelů šlo. Prostě by se vzalo totéž auto bez velkých vícenákladů nabídlo s menšími designovými úpravami pod dalším logem.
Působnost jednotlivých značek jasně vymezuje mantinely, takže něčeho podobného se v praxi zřejmě nikdy nedočkáme, grafický software ale umí i taková kouzla proměnit v realitu. Stačilo pár umných tahů myší a hned se po závodním okruhu prohání atmosférický desetiválcový Seat s kontrastními nasávacími otvory pro motor uložený za řidičem. Ostře tvarované světlomety dodávají na agresivitě přední masky typické pro současné vozy ze Španělska. Máme pocit, že to celé vypadá trochu nepatřičně, ale... třeba to uvidíte jinak.
Kříženec Audi R8 a Seatu by mohl reprezentovat sdílení technologií na nejvyšší úrovni
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 3 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva