Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle rychlé je nejvýkonnější Porsche 911 Turbo historie, ohromit dokáže i jinak
22.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche letos přišlo s nejvýkonnějším provedením své 911 Turbo a i když od takového auta jistě nečekáte málo, svou dynamikou umí překvapit.
Porsche sice v posledních letech nahradilo vzduchové chlazení motoru vodním, mechanické řízení elektrickým a atmosférické pohonné jednotky přeplňovanými, nicméně stále je považováno za etalon mezi sportovními vozy - bohu hlavně dynamikou na technické trati i schopností vtáhnout řidiče do děje. To sice jeho vozy dělají hůře než dříve, ale pořád lépe než konkurence.
Bylo by ale naivní si myslet, že takto koncipované stroje nejsou rychlé v přímce. Video z tohoto týdne, které ukazovalo jízdz faceliftované GT3 po dálnici, ukazovalo, že i okruhům na místu šité verze nezklamou ani na dálnici. Platí ale též, že spíše oné dálnici na míru šitá varianta dokáže bodovat také na okruhu?
Právě na to se podíváme dnes díky videu, které zkoumá limity Porsche 911 Turbo S Exclusive Series. Toto provedení lze označit spíše za vrcholnou cestovní a luxusní verzi, která vznikla v pouhých pěti stech kusech. A oproti běžnému provedení se krom zlatého laku karoserie odlišuje také upraveným motorem s výkonem až 607 koní - největším stádem v dějiná 911 Turbo.
Že je tohle auto rychlé v přímce, nepochybujte ani chvíli. Na videu uvidíte, jak snadno dosáhne na německé dálnici rychlosti 343 km/h, která bude po odečtení odchylky tachometru přibližně odpovídat udávané nejvyšší rychlosti 330 km/h. To je bez diskuze impozantní, ale snad ještě působivější je, co tento relativně těžký a opravdu hlavně silniční model předvedl na zkrácené variantě Hockenheimringu.
911 Turbo S ES tuto technickou trať absolvovalo za 1 minutu a 7,30 sekundy, čímž se dostalo před Lamborghini Huracán (1:07,50) a jen mírně zaostalo za McLarenem 675 LT (1:07,20) i Ferrari 488 GTB (1:07,00). To jsou ovšem mnohem ostřejší, navíc výkonnější stroje, Porsche se tedy nemá zač stydět.
My pak jen dodáme, že vyjma již zmíněného mohou být vozy ze série Exclusive osazeny i karbonovými koly. Ta snižují neodpruženou hmotnost oproti běžným ráfkům o 20 procent neboli o 8,5 kilogramu. Jde však o prvek příplatkové výbavy, který není nikterak levný - na německém trhu vás celá sada vyjde na 15 232 Eur (cca 394 000 Kč)...
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series je více než rychlé. A je jedno, zda jde o jízdu v přímém směru či na okruhu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda