Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle rychlé je nejvýkonnější Porsche 911 Turbo historie, ohromit dokáže i jinak
22.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche letos přišlo s nejvýkonnějším provedením své 911 Turbo a i když od takového auta jistě nečekáte málo, svou dynamikou umí překvapit.
Porsche sice v posledních letech nahradilo vzduchové chlazení motoru vodním, mechanické řízení elektrickým a atmosférické pohonné jednotky přeplňovanými, nicméně stále je považováno za etalon mezi sportovními vozy - bohu hlavně dynamikou na technické trati i schopností vtáhnout řidiče do děje. To sice jeho vozy dělají hůře než dříve, ale pořád lépe než konkurence.
Bylo by ale naivní si myslet, že takto koncipované stroje nejsou rychlé v přímce. Video z tohoto týdne, které ukazovalo jízdz faceliftované GT3 po dálnici, ukazovalo, že i okruhům na místu šité verze nezklamou ani na dálnici. Platí ale též, že spíše oné dálnici na míru šitá varianta dokáže bodovat také na okruhu?
Právě na to se podíváme dnes díky videu, které zkoumá limity Porsche 911 Turbo S Exclusive Series. Toto provedení lze označit spíše za vrcholnou cestovní a luxusní verzi, která vznikla v pouhých pěti stech kusech. A oproti běžnému provedení se krom zlatého laku karoserie odlišuje také upraveným motorem s výkonem až 607 koní - největším stádem v dějiná 911 Turbo.
Že je tohle auto rychlé v přímce, nepochybujte ani chvíli. Na videu uvidíte, jak snadno dosáhne na německé dálnici rychlosti 343 km/h, která bude po odečtení odchylky tachometru přibližně odpovídat udávané nejvyšší rychlosti 330 km/h. To je bez diskuze impozantní, ale snad ještě působivější je, co tento relativně těžký a opravdu hlavně silniční model předvedl na zkrácené variantě Hockenheimringu.
911 Turbo S ES tuto technickou trať absolvovalo za 1 minutu a 7,30 sekundy, čímž se dostalo před Lamborghini Huracán (1:07,50) a jen mírně zaostalo za McLarenem 675 LT (1:07,20) i Ferrari 488 GTB (1:07,00). To jsou ovšem mnohem ostřejší, navíc výkonnější stroje, Porsche se tedy nemá zač stydět.
My pak jen dodáme, že vyjma již zmíněného mohou být vozy ze série Exclusive osazeny i karbonovými koly. Ta snižují neodpruženou hmotnost oproti běžným ráfkům o 20 procent neboli o 8,5 kilogramu. Jde však o prvek příplatkové výbavy, který není nikterak levný - na německém trhu vás celá sada vyjde na 15 232 Eur (cca 394 000 Kč)...
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series je více než rychlé. A je jedno, zda jde o jízdu v přímém směru či na okruhu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB