Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle rychlé je nové BMW M5 ve srovnání s autem, které možná máte doma
24.6.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
O tom, ze je nová M5 rychlá, nemá smysl diskutovat, ale jak moc je rychlá? Přímé srovnání s obyčejným autem dává její dynamiku do správných souvislostí.
Dynamika aut se navzdory veškerým úkrokům stranou posunula v posledních letech o mílový krok kupředu. Je až absurdní, jak rychlé dnes dokáží být ostré verze obyčejných rodinných aut, o supersportech ani nemluvě. Kdesi mezi těmito dvěma světy se nachází ostré verze sedanů a kombíků vyšší střední třídy, jejichž výkony též atakují stratosféru.
Nedávno jsme viděli, jak dvoutunové kombi plné lidí na sprintech zkazilo den všem, protože šlo o neobyčejně schopný Mercedes-AMG E63 S. Jeho přímým konkurentem je podobně vyšlechtěné BMW M5, které s více jak 600 koňmi při jízdě připomíná vesmírnou loď. Je vždy zajímavé podívat se na tato auta v samostatné akci nebo v přímém srovnání mezi sebou, ale ruku na srdce, řekne vám to něco? Číslíčka na tachometru bobtnají jak bankovní konto Andreje Babiše, podobně jako v jeho případě si ale stěží dokážeme od monitoru představit, co to v praxi znamená.
Proto je tu dnešní video, které srovnává dynamiku nové M5 s obyčejným Volkswagenem Golf 2,0 TDI s výkonem 150 koní. Absurdní? Jako klání ve sprintu jistě, ale o to tu nejde - cílem není ukázat, že je M5 rychlejší, ale o kolik je rychlejší. A to už je docela zajímavá podívaná.
Absence nějakých 450 kobyl, pohonu všech kol, krátce zpřevodovaného automatu s osmi stupni, systému elektronicky řízeného startu a dalších asi 150 drobností, které dynamiku BMW M5 definují, je drtivě znát. Zrychlení obou vozů je srovnatelné jen v momentě, kdy oba stojí, jinak M5 po 3,6 sekundy atakuje stovku a Golf nejede ani polovinu této rychlosti. A tak to vlastně zůstává skoro pořád - BMW stačí na 160 km/h 7 sekund, to Golf stále zdaleka nejede ani stovkou a když mnichovská mašina protne hranici 300 km/h, skromný wolfsburský hatchback se teprve blíží ke 190 km/h.
Jsou to dva úplně jiné světy a pravděpodobně žijete v tom druhém. Takto se lze nejlépe podívat, jak to vypadá v tom první - spojení „úplně jinak” jsou v tomto případě asi slabá slova...
Dynamika nové M5 je na pořád rodinné auto neskutečná, vedle Golfu 2,0 TDI doslova létá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva