Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tatry s pohonem 8x8 ve světě dodnes ohromují v extrémních terénních závodech
8.12.2019 | Petr Miler
Tatra už nepatří mezi nejvýznamnější výrobce nákladních aut, zdaleka ne. Přesto existuje odvětví, ve kterém dál platí za špičku a záběry z extrémních off-roadových závodů ukazují, proč.
Z historického hlediska je Tatra jistě významnou automobilkou, však patří mezi jedny z nejstarších výrobců aut, kteří se dožili dnešních dnů. V současném automobilovém světě je ale spíše popelkou - za rok 2018 prodala jen 841 vozů, což je naprosto zanedbatelné číslo vedle největších světových výrobců jako Mercedes, Volvo nebo Man, kteří své prodané stroje počítají na statisíce ročně. Za takové situace by člověk čekal, že o Tatrách nebude dnes mimo Českou republiku pomalu ani slechu, přesto v zahraničí existují místa, kde uslyšíte hlavně o nich.
Nejlépe to dokazují záběry ze závodů v tzv. truck trialu, které se odehrály poblíž německých měst Teuchern a Oberottendorf. Vskutku náročné trati se staly obřím pískovištěm právě hlavně pro Tatry, které se s tamními nástrahami pokoušely popasovat častěji než jiné vozy. A už četnost jejich výskytu i schopnost v extrémních závodech obstát nejlépe ukazují, jak výjimečnou prostupnost terénem všeho druhu nabízejí.
Zajímavý je ale i pohled na samotné závody. Těžké trucky s pohonem 8x8 a venkovními rámy jsou konfrontovány s až absurdními překážkami, neboť jiné pro ně zjevně nepředstavují výzvu. Tyto ano a zdaleka ne s každou si poradí s nadhledem. Potíží je i pro takto schopné stroje zejména sypký povrch, do kterého se přes pohon osm kol dokáží relativně rychle zahrabat. Pošlete je ale jezdit po obřích kamenech a přejedou je, aniž by se pořádně zapotily.
Je to pozoruhodný vhled do okrajových oblastí automobilového světa, o které se běžně zajímá jen hrstka nadšenců. Díky záběrům z německých závodů si je můžeme věrně přiblížit. A fakt, že české náklaďáky v nich patří mezi elitu, pohled na ně jistě jen zpříjemní.
Tatry s pohonem 8x8 jsou v terénu skoro k nezastavení. Nejlépe to ukazují na závodech v tzv. truck trialu v rukou schopných pilotů a jejich navigátorů
Zdroj: K4 Movies@Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva