Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tatry s pohonem 8x8 ve světě dodnes ohromují v extrémních terénních závodech
8.12.2019 | Petr Miler
Tatra už nepatří mezi nejvýznamnější výrobce nákladních aut, zdaleka ne. Přesto existuje odvětví, ve kterém dál platí za špičku a záběry z extrémních off-roadových závodů ukazují, proč.
Z historického hlediska je Tatra jistě významnou automobilkou, však patří mezi jedny z nejstarších výrobců aut, kteří se dožili dnešních dnů. V současném automobilovém světě je ale spíše popelkou - za rok 2018 prodala jen 841 vozů, což je naprosto zanedbatelné číslo vedle největších světových výrobců jako Mercedes, Volvo nebo Man, kteří své prodané stroje počítají na statisíce ročně. Za takové situace by člověk čekal, že o Tatrách nebude dnes mimo Českou republiku pomalu ani slechu, přesto v zahraničí existují místa, kde uslyšíte hlavně o nich.
Nejlépe to dokazují záběry ze závodů v tzv. truck trialu, které se odehrály poblíž německých měst Teuchern a Oberottendorf. Vskutku náročné trati se staly obřím pískovištěm právě hlavně pro Tatry, které se s tamními nástrahami pokoušely popasovat častěji než jiné vozy. A už četnost jejich výskytu i schopnost v extrémních závodech obstát nejlépe ukazují, jak výjimečnou prostupnost terénem všeho druhu nabízejí.
Zajímavý je ale i pohled na samotné závody. Těžké trucky s pohonem 8x8 a venkovními rámy jsou konfrontovány s až absurdními překážkami, neboť jiné pro ně zjevně nepředstavují výzvu. Tyto ano a zdaleka ne s každou si poradí s nadhledem. Potíží je i pro takto schopné stroje zejména sypký povrch, do kterého se přes pohon osm kol dokáží relativně rychle zahrabat. Pošlete je ale jezdit po obřích kamenech a přejedou je, aniž by se pořádně zapotily.
Je to pozoruhodný vhled do okrajových oblastí automobilového světa, o které se běžně zajímá jen hrstka nadšenců. Díky záběrům z německých závodů si je můžeme věrně přiblížit. A fakt, že české náklaďáky v nich patří mezi elitu, pohled na ně jistě jen zpříjemní.
Tatry s pohonem 8x8 jsou v terénu skoro k nezastavení. Nejlépe to ukazují na závodech v tzv. truck trialu v rukou schopných pilotů a jejich navigátorů
Zdroj: K4 Movies@Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 10 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda