Taxikář ovládl manuální převodovku tak, že k zacházení s ní ani nepotřebuje ruku

Říká se mu ruční řazení a ani spojení se slovem manuální nemá jiný význam. Asijský profesionální řidič ale toto označení tak trochu popírá, jednotlivé rychlosti sází nohou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Taxikář ovládl manuální převodovku tak, že k zacházení s ní ani nepotřebuje ruku

5.5.2019 | Mirek Mazal

Taxikář ovládl manuální převodovku tak, že k zacházení s ní ani nepotřebuje ruku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Říká se mu ruční řazení a ani spojení se slovem manuální nemá jiný význam. Asijský profesionální řidič ale toto označení tak trochu popírá, jednotlivé rychlosti sází nohou.

Manuální převodovka v Evropě postupně vyklízí pole slávy, přesto je ruční volba celosvětově stále nejrozšířenější možností řazení rychlostních stupňů v autech. Styly zacházení s řadicí pákou se liší, například starší kamioňáci znají boj s mnohastupňovými skříněmi a brazilský styl je vtipná hra citů s konečky prstů.

Asijský způsob řazení také umí zaujmout. V jihovýchodní části regionu se manuální převodovka nemusí vůbec ovládat ručně, ale pevný úchop dokáže suplovat noha v pantofli. Jeden místní šofér automobilu zvaného Jeepney předvedl možnost řazení s manuálem s oběma rukama na volantu.

Neobvyklé ovládání zapadlé tyče vedoucí z převodovky natočil Giancarlo Dones cestující po Filipínách. Pobavila ho lehkost pohybu pravé nohy v obyčejném obutí. I rychlost a přesnost řazení směle konkuruje klasickému způsobu volení rychlostí, který se učí většina lidí v autoškole. Asijský řidič prodlouženého jeepu nespustil oči ze silnice. Bedlivě pozoroval hustou dopravu a občas zatroubil po klasickém vzoru filipínských zvyklostí.

Kdyby se akrobat s rouškou snažil pokaždé dosáhnout dlaní na úzkou hlavici páky, musel by se natahovat. Jako řidiče taxi by ho takový tělocvik asi brzy omrzel, proto padla volba na alternativu v podobě šermování dolní končetinou. Jen se s jeho technikou zdá být nemožné řadit s meziplyny. Ale pokud by nějak ovládl i to (chtělo by to jednou nohou současně ovládat spojku a plyn, to volá po hadím muži), zasloužil by si teprve pořádné smeknutí klobouku...


Taxikář ovládl manuální převodovku tak, že k zacházení s ní ani nepotřebuje ruku - 1 - Razeni rychlosti nohou foto 01Taxikář ovládl manuální převodovku tak, že k zacházení s ní ani nepotřebuje ruku - 2 - Razeni rychlosti nohou foto 02Taxikář ovládl manuální převodovku tak, že k zacházení s ní ani nepotřebuje ruku - 3 - Razeni rychlosti nohou foto 03Taxikář ovládl manuální převodovku tak, že k zacházení s ní ani nepotřebuje ruku - 4 - Razeni rychlosti nohou foto 04Taxikář ovládl manuální převodovku tak, že k zacházení s ní ani nepotřebuje ruku - 5 - Razeni rychlosti nohou foto 05Taxikář ovládl manuální převodovku tak, že k zacházení s ní ani nepotřebuje ruku - 6 - Razeni rychlosti nohou foto 06Taxikář ovládl manuální převodovku tak, že k zacházení s ní ani nepotřebuje ruku - 7 - Razeni rychlosti nohou foto 07Taxikář ovládl manuální převodovku tak, že k zacházení s ní ani nepotřebuje ruku - 8 - Razeni rychlosti nohou foto 08
Vtipné řazení řidiče filipínského taxi

Zdroj: Giancarlo Dones@Facebook

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.