Taxikář ovládl manuální převodovku tak, že k zacházení s ní ani nepotřebuje ruku

Říká se mu ruční řazení a ani spojení se slovem manuální nemá jiný význam. Asijský profesionální řidič ale toto označení tak trochu popírá, jednotlivé rychlosti sází nohou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Taxikář ovládl manuální převodovku tak, že k zacházení s ní ani nepotřebuje ruku

5.5.2019 | Mirek Mazal

Taxikář ovládl manuální převodovku tak, že k zacházení s ní ani nepotřebuje ruku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Říká se mu ruční řazení a ani spojení se slovem manuální nemá jiný význam. Asijský profesionální řidič ale toto označení tak trochu popírá, jednotlivé rychlosti sází nohou.

Manuální převodovka v Evropě postupně vyklízí pole slávy, přesto je ruční volba celosvětově stále nejrozšířenější možností řazení rychlostních stupňů v autech. Styly zacházení s řadicí pákou se liší, například starší kamioňáci znají boj s mnohastupňovými skříněmi a brazilský styl je vtipná hra citů s konečky prstů.

Asijský způsob řazení také umí zaujmout. V jihovýchodní části regionu se manuální převodovka nemusí vůbec ovládat ručně, ale pevný úchop dokáže suplovat noha v pantofli. Jeden místní šofér automobilu zvaného Jeepney předvedl možnost řazení s manuálem s oběma rukama na volantu.

Neobvyklé ovládání zapadlé tyče vedoucí z převodovky natočil Giancarlo Dones cestující po Filipínách. Pobavila ho lehkost pohybu pravé nohy v obyčejném obutí. I rychlost a přesnost řazení směle konkuruje klasickému způsobu volení rychlostí, který se učí většina lidí v autoškole. Asijský řidič prodlouženého jeepu nespustil oči ze silnice. Bedlivě pozoroval hustou dopravu a občas zatroubil po klasickém vzoru filipínských zvyklostí.

Kdyby se akrobat s rouškou snažil pokaždé dosáhnout dlaní na úzkou hlavici páky, musel by se natahovat. Jako řidiče taxi by ho takový tělocvik asi brzy omrzel, proto padla volba na alternativu v podobě šermování dolní končetinou. Jen se s jeho technikou zdá být nemožné řadit s meziplyny. Ale pokud by nějak ovládl i to (chtělo by to jednou nohou současně ovládat spojku a plyn, to volá po hadím muži), zasloužil by si teprve pořádné smeknutí klobouku...


Taxikář ovládl manuální převodovku tak, že k zacházení s ní ani nepotřebuje ruku - 1 - Razeni rychlosti nohou foto 01Taxikář ovládl manuální převodovku tak, že k zacházení s ní ani nepotřebuje ruku - 2 - Razeni rychlosti nohou foto 02Taxikář ovládl manuální převodovku tak, že k zacházení s ní ani nepotřebuje ruku - 3 - Razeni rychlosti nohou foto 03Taxikář ovládl manuální převodovku tak, že k zacházení s ní ani nepotřebuje ruku - 4 - Razeni rychlosti nohou foto 04Taxikář ovládl manuální převodovku tak, že k zacházení s ní ani nepotřebuje ruku - 5 - Razeni rychlosti nohou foto 05Taxikář ovládl manuální převodovku tak, že k zacházení s ní ani nepotřebuje ruku - 6 - Razeni rychlosti nohou foto 06Taxikář ovládl manuální převodovku tak, že k zacházení s ní ani nepotřebuje ruku - 7 - Razeni rychlosti nohou foto 07Taxikář ovládl manuální převodovku tak, že k zacházení s ní ani nepotřebuje ruku - 8 - Razeni rychlosti nohou foto 08
Vtipné řazení řidiče filipínského taxi

Zdroj: Giancarlo Dones@Facebook

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše